Hlavní obsah

Red Bull má potíže s čidlem i v Malajsii, chce vyjasnění od FIA

Praha/Sepang

Zpropadený senzor! Členové týmu Red Bull mají v Sepangu oči navrch hlavy a žádají schůzku se zástupci FIA. Během pátečních měřených tréninků na Velkou cenu Malajsie totiž na voze Daniela Ricciarda zkolabovalo čidlo měřící povolený průtok paliva, za jehož překročení byl australský pilot před dvěma týdny v Melbourne diskvalifikován z druhého místa.

Foto: Samsul Said, Reuters

Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo musel v jedné zatáček okruhu v Sepangu šlápnout na brzdy víc, než chtěl.

Článek

Red Bull se hned po závodu v Austrálii proti diskvalifikaci odvolal (slyšení FIA je naplánováno na 14. dubna) a technologii měření průtoku paliva (max 100 kg/hod.) označil za nezpůsobilou. Jenže co čert nechtěl, v Sepangu se hned v prvním měřeném tréninku senzor v útrobách Ricciardova vozu rozbil a tým ho musel vyměnit. A vedení stáje promptně žádá schůzku se zástupci FIA, aby předešlo případným pozdějším komplikacích s výkladem nashromážděných dat.

„Ráno selhal přenos dat z Danielova vozu, takže jsme museli čidlo vyměnit. A asi bychom se raději měli sejít s Charliem (Whitingem, technickým delegátem FIA). Potřebujeme si vyjasnit, co případně dělat, když budeme mít rozdílná data. Snad najdeme nějaké schůdné řešení, neradi bychom se dostali do podobně prekérní situace jako před dvěma týdny v Austrálii," podotkl Horner.

Šéf Red Bullu už po problémech v Melbourne neskrýval názor, že by měření okamžité spotřeby paliva s limitem 100 kg/hod zrušil. Daný limit 100 kg paliva v nádrži na závod je podle něj zcela dostačující. V Sepangu prý navíc mělo problém se senzorem vícero stájí. „Ostatní o tom příliš nemluví. Ale víme například, že v týmu Toro Rosso s tím také bojovali," dodal Horner.

Související témata: