Článek
Toyota, Williams a Brawn GP prý používají zadní difuzér (součást vozu, jež generuje podtlak a zajišťuje tím větší přilnavost zadní části vozu), který je větší, než povolují pravidla. Trojici stájí se však podle agentury AP podařilo regule obejít, protože difuzér na vozu nainstalovaný nemají, ale zadní část vozu sestavily tak, aby jej nahradila.
"Jestli část vozu neupraví, podáme ve čtvrtek protest, protože díky takhle velkému difuzéru jsou o pět desetin vteřiny rychlejší," řekl serveru Sky Sports poradce týmu Red Bull Helmut Marko. "Sedm stájí je přesvědčeno, že to je proti pravidlům," dodal. Red Bull chce s protestem počkat do výsledků čtvrteční kontroly vozů, kterou před závodem provedou zástupci Mezinárodní automobilové federace FIA.
Difuzéry odporují pravidlům také podle stájí Ferrari a Renault. "Jsme přesvědčeni, že některé části pravidel si vysvětlili trochu jinak," řekl ředitel Ferrari Stefano Domenicali, který doufá, že vše bude vyřešeno ještě před závodem, aby nemohly být zpochybňovány jeho výsledky.
Podle promotéra formule 1 Bernieho Ecclestonea by si měly stáje vyřešit problémy samy mezi sebou. "Před sezónou se dohodly na nějakých pravidlech, takže je teď nemůžou měnit," prohlásil a uvedl, že stáje možná nejsou ve svých záměrech tak jednotné, jak před sezónou prohlašovaly. "Jestli chtějí něco dokázat, tak je tenhle případ ideální. Pokud jsou skutečně všechny za jedno, tak se žádných protestů nedočkáme," dodal.