Hlavní obsah

Räikkönen už nechce být v Maďarsku „věčně druhý"

Praha

Asi nikdo nezná stříbrný stupínek na pódiu na Hungaroringu lépe než Kimi Räikkönen. Finský pilot stáje Lotus byl při Velké ceně Maďarska vozů formule 1 na stupních vítězů celkem šestkrát a hned čtyřikrát skončil druhý. Po optimistickém výkonu na Nürburgringu mistr světa z roku 2007 věří, že by o nadcházejícím víkendu mohl svou bilanci rozšířit i o vítězství.

Foto: Frank Augstein, ČTK/AP

Pilot stáje Lotus Kimi Räikkönen.

Článek

Úspěch na Hungaroringu určuje především kvalifikace, charakter okruhu totiž nenabízí příliš mnoho možností k předjíždění během závodu. „Už jsem v Maďarsku skončil tolikrát druhý, že vím snad nejlépe, jak moc důležité je být v čele za první zatáčkou. Bez ohledu na DRS (systém pohyblivého zadního křídla), předjíždění bylo vždycky hodně těžké. Pokud chcete uspět, musíte předvést naprosto komplexní výkon, počínaje prvním pátečním tréninkem, přes bezchybnou kvalifikaci až po perfektní start do závodu," dumal Räikkönen před blížící se Velkou cenou.

Fin v letošní sezóně vyhrál zatím jen úvodní Velkou cenu Austrálie, v dalších osmi závodech byl čtyřikrát druhý. Naposledy v Německu nestačil na obhájce titulu Sebastiana Vettela, až do posledních metrů ale trojnásobnému mistru světa zle zatápěl. A právě výkon z Nürburgringu jej naplňuje optimismem.

Být na čisté straně tratě

„V Německu jsme ještě nebyli dostatečně rychlí, pro tým to byl ale skvělý signál po několika ne zcela povedených závodech. Věřím, že budeme opět v boji o první příčku," poznamenal třiatřicetiletý rodák z Espoo, jehož bilanci zatím zdobí jeden triumf z Maďarska.

Po zkušenostech z předchozích závodů pak vybral Räikkönen před desátým podnikem sezóny závodem ještě jeden faktor úspěchu. „Kromě toho, že musíte být v popředí startovního roštu, je třeba stát na čisté straně tratě. Když si projdete letošní závody, ukazuje se pozice na špinavé části dráhy jako skutečná nevýhoda," dodal vítěz dvaceti Velkých cen. Přidá v neděli jednadvacátý triumf?

Související témata: