Článek
Red Bull se v aktuální sezoně musí smířit s tím, že v prvních závodech ročníku nedisponuje nejrychlejším autem. To je značný rozdíl proti posledním sezonám. Přesto už ve třetí Velké ceně dokázal obhájce mistrovského titulu Verstappen závod vyhrát a v aktuálním žebříčku šampionátu jezdců se dotáhl na vedoucího Landa Norrise z McLarenu. Rozdíl mezi nimi je po závodě v Suzuce jediný bod.
Verstappen předvedl v Japonsku suverénní výkon. Už v kvalifikaci proti předpokladům zajel nejrychlejší kolo ze všech, aby v hlavním závodě nenechal nikoho na pochybách, že na této trati se mu prostě daří. Vyhrál zde počtvrté v řadě. Druhý Norris měl v cíli ztrátu 1,4 sekundy.
„Tento víkend jsme na autě změnili snad úplně všechno,“ odhalil Horner po kvalifikaci. „Max tvrdě pracoval se svým týmem, aby zlepšili výkonnost monopostu, a pak zajel nejrychlejší kolo.“
Horner pokračoval ve chvále pro svého hvězdného pilota: „Byl to jeden z Maxových nejlepších víkendů. Bez debat je aktuálně nejlepším jezdcem na světě. Ale není to jen o jezdci, k vyhrávání je potřeba spolupráce celého týmu,“ neopomněl šéf Red Bullu připsat zásluhy i mechanikům kolem Verstappena.
Na druhé straně garáže rakouské stáje tak veselo není. Po dvou velkých cenách se vedení týmu rozhodlo nahradit Liama Lawsona Júkim Cunodou a ten v Japonsku, na domácí půdě, debutoval jako Verstappenův parťák. Premiéra mu nevyšla podle představ. Po startu ze 14. místa dojel 12. a jedinou útěchou mu může být, že Lawson dojel až 17.
„Z pohledu svého výkonu jsem se závodem spokojený, ale pochopitelně už ne z pohledu výsledku. Chtěl jsem rozhodně víc, minimálně skončit na bodujících pozicích, ale to se nepodařilo a mám tak smíšené pocity. Je to těžší o to, že šlo o domácí závod,“ podělil se v cíli o své pocity Cunoda.
Podle vlastních slov ale začíná rozumět svému novému monopostu. Zkušenosti, které získal v 53 kolech závodu v Suzuce, budou stěžejní pro další postup a úpravu nastavení vozu pro další závody.
„Každým kolem se učím. Dnešních 53 nebo 54 kol bylo nejvíc, co jsem v tomto autě v kuse ujel. Už se v něm cítím lépe a sebevědoměji. Ke konci závodu jsem lépe kontroloval, co dělám, a zajel jsem i slušná kola. Mám štěstí, že je mým kolegou Max, od kterého se toho můžu spoustu naučit. Budu dál pokračovat v tom, co dělám, a už se těším na Bahrajn,“ uzavřel Japonec.
S tápajícím druhým pilotem se Red Bullu ztěžuje cesta k Poháru konstruktérů. Podle Hornera je prioritou stáje mistrovský titul pro Verstappena, ale ještě se ani nevzdává nadějí na týmový úspěch.
„Pohár konstruktérů bude letos těžké získat, ale sezona je dlouhá a my se nikdy nevzdáváme. Karta se může snadno obrátit. Je to o využití příležitosti, když se naskytne, a to jsme tento víkend přesně udělali.“
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.