Hlavní obsah

Prioritou Red Bullu je titul pro Verstappena, šéf stáje se ale nechce vzdát ani Poháru konstruktérů

„Max Verstappen je bez debaty nejlepší aktuální jezdec formule 1,“ nešetřil chválou jednoho ze svých pilotů šéf stáje Red Bull Christian Horner po skončení Velké ceny Japonska. Do té Verstappen startoval z pole position a o vedení přišel jen na několik kol vinou přezouvání pneumatik a rozdílného načasování zastávky ostatních jezdců.

Foto: Manami Yamada, Reuters

Red Bull slaví vítězství Maxe Verstappena ve Velké ceně Japonska.

Článek

Red Bull se v aktuální sezoně musí smířit s tím, že v prvních závodech ročníku nedisponuje nejrychlejším autem. To je značný rozdíl proti posledním sezonám. Přesto už ve třetí Velké ceně dokázal obhájce mistrovského titulu Verstappen závod vyhrát a v aktuálním žebříčku šampionátu jezdců se dotáhl na vedoucího Landa Norrise z McLarenu. Rozdíl mezi nimi je po závodě v Suzuce jediný bod.

Verstappen předvedl v Japonsku suverénní výkon. Už v kvalifikaci proti předpokladům zajel nejrychlejší kolo ze všech, aby v hlavním závodě nenechal nikoho na pochybách, že na této trati se mu prostě daří. Vyhrál zde počtvrté v řadě. Druhý Norris měl v cíli ztrátu 1,4 sekundy.

„Tento víkend jsme na autě změnili snad úplně všechno,“ odhalil Horner po kvalifikaci. „Max tvrdě pracoval se svým týmem, aby zlepšili výkonnost monopostu, a pak zajel nejrychlejší kolo.“

Horner pokračoval ve chvále pro svého hvězdného pilota: „Byl to jeden z Maxových nejlepších víkendů. Bez debat je aktuálně nejlepším jezdcem na světě. Ale není to jen o jezdci, k vyhrávání je potřeba spolupráce celého týmu,“ neopomněl šéf Red Bullu připsat zásluhy i mechanikům kolem Verstappena.

Na druhé straně garáže rakouské stáje tak veselo není. Po dvou velkých cenách se vedení týmu rozhodlo nahradit Liama Lawsona Júkim Cunodou a ten v Japonsku, na domácí půdě, debutoval jako Verstappenův parťák. Premiéra mu nevyšla podle představ. Po startu ze 14. místa dojel 12. a jedinou útěchou mu může být, že Lawson dojel až 17.

„Z pohledu svého výkonu jsem se závodem spokojený, ale pochopitelně už ne z pohledu výsledku. Chtěl jsem rozhodně víc, minimálně skončit na bodujících pozicích, ale to se nepodařilo a mám tak smíšené pocity. Je to těžší o to, že šlo o domácí závod,“ podělil se v cíli o své pocity Cunoda.

Podle vlastních slov ale začíná rozumět svému novému monopostu. Zkušenosti, které získal v 53 kolech závodu v Suzuce, budou stěžejní pro další postup a úpravu nastavení vozu pro další závody.

„Každým kolem se učím. Dnešních 53 nebo 54 kol bylo nejvíc, co jsem v tomto autě v kuse ujel. Už se v něm cítím lépe a sebevědoměji. Ke konci závodu jsem lépe kontroloval, co dělám, a zajel jsem i slušná kola. Mám štěstí, že je mým kolegou Max, od kterého se toho můžu spoustu naučit. Budu dál pokračovat v tom, co dělám, a už se těším na Bahrajn,“ uzavřel Japonec.

S tápajícím druhým pilotem se Red Bullu ztěžuje cesta k Poháru konstruktérů. Podle Hornera je prioritou stáje mistrovský titul pro Verstappena, ale ještě se ani nevzdává nadějí na týmový úspěch.

„Pohár konstruktérů bude letos těžké získat, ale sezona je dlouhá a my se nikdy nevzdáváme. Karta se může snadno obrátit. Je to o využití příležitosti, když se naskytne, a to jsme tento víkend přesně udělali.“

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.