Článek
Na takovou komunikaci v éteru se v poslední době snesla vlna kritiky a jezdci byli s ohledem na rady z boxové zídky označeni za „loutky za volantem". Napomohla tomu zejména urputná bitva mezi piloty Mercedesu Nikem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem, během které byli oba jezdci přes vysílačky detailně vybavováni srovnávacími mezičasy. Což ale není pouze případ Mercedesu.
Přes rádio navíc jezdci dostávají s ohledem na vývoj závodu rovněž informace k nastavení vozu. A Rosberg vzbudil nechtěný zájem při Velké ceně Německa, při níž svého závodního inženýra žádal rádiem o „jezdeckou radu".
Řízení bez pomoci
A právě tento druh komunikace již nebude povolený, jak dnes informoval stáje formule 1 soutěžní ředitel FIA Charlie Whiting. FIA se odvolává na Článek 20.1 Sportovního řádu, který říká, že: „Jezdec musí řídit vůz sám a bez cizí pomoci." Zákaz rádiových pokynů pomáhajících při ovládání vozu platí s okamžitou působností. Prvním závodem, v němž se budou muset závodníci spoléhat víc sami na sebe, bude Velká cena Singapuru, která se jede 21. září.
Týmy budou s jezdci moci dále komunikovat rádiem o strategii zastávek v boxech a bezpečnostních otázkách. Dál by měly zaznívat i divácky atraktivní dramatické hlášky. Obecně se očekává, že závod v Singapuru bude prubířským kamenem a po jeho dojetí se bude dál diskutovat o tom, co vlastně ještě povolené je a co už není.