Článek
Stejné je i pořadí v šampionátu. Button si dva závody před koncem seriálu upevnil druhé místo, na němž má k dobru 13 bodů před Alonsem, a přiblížil si titul vicemistra světa.
Vettelovi vyšel víkend na novém okruhu, kde se jezdci potýkali především s prašnou tratí, dokonale. V sobotu získal letos potřinácté pole position a znovu se přiblížil rekordu Nigela Mansella z roku 1992, kdy britský závodník ovládl v jedné sezóně čtrnáct kvalifikací.
O jeden rekordní zápis už Mansella připravil. V čele závodů letos odkroužil už 702 kol, čímž překonal jeho počin rovněž z roku 1992, kdy britský pilot na cestě za mistrovským titulem strávil na prvním místě 694 okruhů.
Čtyřiadvacetiletý Němec také stále může vyrovnat sedm let starou rekordní bilanci legendárního krajana Michaela Schumachera v počtu vyhraných závodů v jednom ročníku, pokud ovládne i zbylé Grand Prix v Abú Zabí a Sao Paulu.
"Jo, hoši, máme to!" jásal tradičně v bezprostřední reakci z kokpitu Vettel poté, co mu vítězství odmávl šachovnicovým praporkem legendární indický hráč kriketu Sačin Tendulkar.
Vzpomínka na mrtvé kamarády
Po závodu, kterému předcházela minuta ticha za tragicky zesnulého motocyklistu Marka Simoncelliho a britského automobilového jezdce Dana Wheldona, však na chvíli také zvážněl. "Pocity jsou smíšené. Mám velkou radost, že jsem tím, kdo vyhrál první Grand Prix v Indii. Ale v minulých týdnech jsme ztratili naše dva kamarády. Modlíme se za to, aby se to nestalo," uvedl.
Vettel šel po startu z první pozice ihned do čela a neohroženě mířil za prvenstvím v sedmnáctém závodu sezony. Svůj triumf ozdobil i nejrychlejším kolem závodu, druhého Buttona porazil o více než osm sekund.
Předloňský šampion po druhé zastávce boxech snížil ztrátu na Vettela na necelé tři sekundy, ale víc se mu přiblížit nedokázal. "Jakmile Seb chytil rytmus, mohl jsem na to zapomenout. Odvedli jsme výbornou práci, víc udělat nešlo," řekl Button.
Vettel si pochvaloval, že v jeho stáji vše klape, i když má Red Bull jisté oba mistrovské poháry. "Nikde ani náznak po lenosti nebo nedbalosti, to je paráda. Všichni se nás ptají a my jim dáváme jasnou odpověď," uvedl.
Webber dojel až čtvrtý
Méně úspěšný byl jeho týmový kolega Australan Mark Webber, který po startu neudržel druhou příčku v souboji s Buttonem. Nakonec dojel čtvrtý se ztrátou 25 sekund na vítěze a vzdálilo se mu konečné druhé místo v šampionátu. Na Buttona má odstup 19 bodů.
Ve 24. kole se odehrála další z řady letošních kolizí mezi Britem Lewisem Hamiltonem a Brazilcem Felipem Massou. Mistr světa z roku 2008 se snažil se svým mclarenem dostat před pilota Ferrari v levotočivé zatáčce a souboj skončil střetem, po kterém byl Massa potrestán za zavinění karambolu průjezdem boxy. Nevydařené vystoupení završil Brazilec zničením zavěšení předního kola, když stejně jako v kvalifikaci najel na obrubník a odstoupil.
Hamilton musel do depa pro nový spojler a nakonec obsadil sedmou příčku. "Felipe na mě najel, nenechal mi tam žádné místo," křičel rozčileně do týmové vysílačky po srážce, kterou host v boxech McLarenu herec Rowan Atkinson sledoval se svými pověstnými grimasami á la Mr. Bean.
Do závodu startoval Hamilton z páté pozice, i když v kvalifikaci byl druhý. Pykal totiž za nerespektování žlutých vlajek na trati v pátečním tréninku.
Velká cena Indie, 17. závod MS vozů formule 1: |
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:30:35,002 (prům. rychlost 204,157 km/h), 2. Button (Brit./McLaren) -8,433, 3. Alonso (Šp./Ferrari) -24,301, 4. Webber (Austr./Red Bull) -25,529, 5. Schumacher -1:05,421, 6. Rosberg (oba Něm./Mercedes) -1:06,857, 7. Hamilton (Brit./McLaren) -1:24,183, 8. Alguersuari (Šp./Toro Rosso), 9. Sutil (Něm./Force India), 10. Pérez (Mex./Sauber) všichni -1 kolo. |
Průběžné pořadí MS (po 17 z 19 závodů): 1. Vettel 374 b., 2. Button 240, 3. Alonso 227, 4. Webber 221, 5. Hamilton 202, 6. Massa (Braz./Ferrari) 98, 7. Rosberg 75, 8. Schumacher 70, 9. Petrov (Rus./Renault) 36, 10. Heidfeld (Něm./Renault) 34. |
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull-Renault 595, 2. McLaren-Mercedes 442, 3. Ferrari 325, 4. Mercedes 145, 5. Renault 72, 6. Force India 51, 7. Sauber 41, 8. Toro Rosso 41, 9. Williams 5 |