Článek
„Tomuhle se nerovná nic z historie. Zmanipulovali závod, vystavili svého i ostatní jezdce nebezpečí. A samozřejmě také diváky,“ prohlásil Lauda v britském deníku Daily Mail. „Ano, špiónský skandál McLarenu před dvěma lety, to byla vážná věc, ale tohle je novinka, která nemá obdoby. Napáchala absolutně největší škody. FIA musí ztrestat Renault tvrdě, aby obnovila kredit sportu.“
Lauda uvedl, že ho znechutilo i chování muže číslo 1 v Renaultu Flavia Briatoreho. „Jak o tom hovořil, to bylo neuvěřitelné. Vše zarputile odmítal, také útočil na soukromí mladého Piqueta...,“ uvedl Lauda v listu s tím, že jeho odstoupení z vedení stáje znamená jen potvrzení pravdivosti veškerých obvinění.
Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatorefoto: ČTK/AP/Luca Bruno
Lauda se také zamyslel nad tím, proč Piquet úmyslně havaroval. „Je to mladý jezdec, spíše ještě dítě než muž. Byl pod velkým tlakem týmu, který mu řekl, co musí udělat, aby dostal nový kontrakt. Když jsem závodil já, byli jsme už dospělí muži a mohli jsme říci ne. Navíc nehoda v našich časech, to mohlo znamenat zranění či smrt.“
„Ve formuli 1 je už v základech něco shnilého a špatného. Co pamatuji, F1 nikdy nebyla naladěna tak sebedestruktivně. Milióny fanoušků sledují, jak jde z krize do krize a každý z toho viní někoho jiného,“ přidal se v britském Sunu k Laudovi Jackie Stewart, další z legendárních pilotů.
Obětoval jsem se pro tým, říká Briatore
Zatímco Niki Lauda a další dští na Briatoreho oheň a síru, někdejší šéf Renaultu se rozhodně před světem neschovává. Obětoval jsem se pro dobro stáje, tak pojmenoval svůj včerejší odchod z vedení týmu. „Jen jsem zkusil zachránit tým. Je to moje povinnost. To je důvod, proč jsem skončil,“ citoval Briatoreho deník Mirror.
V týmu skončil vedle známého playboye a veterána zákulisí formule 1 také šéfinženýr Pat Symonds, muž číslo 2 v Renaultu. Jakmile oba muži oznámili svůj odchod ze scény, stáj oznámila, že se dále nebude bránit obvinění FIA z inscenované nehody mladého Piqueta. Tím přiznala vinu.
Všeobecně se očekává velmi přísný trest, zároveň se spekuluje, nakolik odchod dvou klíčových mužů kauzy ovlivní konečný verdikt FIA. Zástupci týmu se budou zpovídat před FIA 21. září.