Hlavní obsah

Brzda až na podlaze, v cíli úleva. Bylo to jako v noční můře, přiznal Norris

Aktualizováno

McLaren dokázal kousek, který mu během první letošní Velké ceny formule 1 unikl. Stejně jako v Austrálii slavil i v Číně vítězství pilot britské stáje. Tentokrát ale skončil úspěšně i druhý jezdec v papájovém voze. McLaren zvládl svůj historicky padesátý a letos první závod s umístěním na prvních dvou místech.

Foto: Uncredited, ČTK/AP

Stupně vítězů po Velké ceně Číny. Zleva piloti McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, vpravo George Russell z Mercedesu

Článek

Vítězem Velké ceny Číny se stal Oscar Piastri poté, co v sobotu získal svou první pole position v kariéře – a připsal si třetí kariérní triumf ve Velké ceně. V Číně zažil celkově úspěšný víkend. Kromě úspěchu v hlavním závodě skončil druhý ve sprintu.

„Byl to velmi úspěšný víkend. Mile nás překvapilo, jak se chovaly pneumatiky, především ty tvrdé vydržely o dost déle, než s čím jsme počítali. Na práci celého týmu jsem pyšný. Odvedli jsme skvělou práci a zaslouženě jsme dojeli na prvních dvou místech,“ radoval se Piastri v cíli závodu.

Cesta týmu za prvními dvěma místy v závodě nepřišla bez komplikací. Ani tak nepostihly Piastriho, jako Landa Norrise. Ten začínal z třetího místa, ale hned v první zatáčce se dostal před mercedes George Russella. Stejný souboj se opakoval i po zastávce v boxech, která dostala Russella zpět před Norrise a ten musel svého soupeře předjíždět podruhé.

Největším problémem ale pro Norrise byl jeho vlastní vůz. V druhé polovině závodu Brit zaregistroval, že jeho brzdový pedál nereaguje tak, jak by měl, a brzdění se stává složitějším. Postupem času pedál reagoval v čím dál zazší pozici. Norris ke konci závodu musel brzdit až na podlaze vozu. Musel tak změnit styl jízdy a do posledních momentů se obával o druhé místo.

„Je to děsivé. Jako v nejhorší noční můře. V těch se mi zdá přesně o takových situacích. Že se snažím brzdit a nejde to. Každým kolem jsem na konci závodu ztrácel dvě, tři, čtyři sekundy. Bál jsem se, ale zvládl jsem to a vydržel až do úspěšného konce,“ líčil s úlevou Norris po konci závodu.

„Jsem šťastný za první dvě místa. V boxech jsme byli všichni napjatí až do konce, a to kvůli defektu na Norrisově monopostu. Lando předvedl skvělý výkon a dokázal přizpůsobit styl jízdy problému s brzdami, který se zhoršoval a ohrozil výsledek i Landovu bezpečnost. To není z pohledu spolehlivosti vozu akceptovatelné,“ věděl šéf týmu Andrea Stella.

„Musíme se zlepšit a tohle bude jeden z bodů, který znovu zdůrazním celému týmu. Všichni pracují na velmi vysoké úrovni, ale takové problémy, které nás vystavují nebezpečí, nemůžeme tolerovat.“

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.

McLaren po dalším úspěchu stráví minimálně dva týdny na špičce průběžného pořadí týmů. Aktuálně má na druhý Mercedes náskok 21 bodů. Dalším závodem v kalendáři F1 je Velká cena Japonska naplánovaná na 6. dubna.