Článek
Vítězem Velké ceny Číny se stal Oscar Piastri poté, co v sobotu získal svou první pole position v kariéře – a připsal si třetí kariérní triumf ve Velké ceně. V Číně zažil celkově úspěšný víkend. Kromě úspěchu v hlavním závodě skončil druhý ve sprintu.
„Byl to velmi úspěšný víkend. Mile nás překvapilo, jak se chovaly pneumatiky, především ty tvrdé vydržely o dost déle, než s čím jsme počítali. Na práci celého týmu jsem pyšný. Odvedli jsme skvělou práci a zaslouženě jsme dojeli na prvních dvou místech,“ radoval se Piastri v cíli závodu.
Cesta týmu za prvními dvěma místy v závodě nepřišla bez komplikací. Ani tak nepostihly Piastriho, jako Landa Norrise. Ten začínal z třetího místa, ale hned v první zatáčce se dostal před mercedes George Russella. Stejný souboj se opakoval i po zastávce v boxech, která dostala Russella zpět před Norrise a ten musel svého soupeře předjíždět podruhé.
Největším problémem ale pro Norrise byl jeho vlastní vůz. V druhé polovině závodu Brit zaregistroval, že jeho brzdový pedál nereaguje tak, jak by měl, a brzdění se stává složitějším. Postupem času pedál reagoval v čím dál zazší pozici. Norris ke konci závodu musel brzdit až na podlaze vozu. Musel tak změnit styl jízdy a do posledních momentů se obával o druhé místo.
„Je to děsivé. Jako v nejhorší noční můře. V těch se mi zdá přesně o takových situacích. Že se snažím brzdit a nejde to. Každým kolem jsem na konci závodu ztrácel dvě, tři, čtyři sekundy. Bál jsem se, ale zvládl jsem to a vydržel až do úspěšného konce,“ líčil s úlevou Norris po konci závodu.
„Jsem šťastný za první dvě místa. V boxech jsme byli všichni napjatí až do konce, a to kvůli defektu na Norrisově monopostu. Lando předvedl skvělý výkon a dokázal přizpůsobit styl jízdy problému s brzdami, který se zhoršoval a ohrozil výsledek i Landovu bezpečnost. To není z pohledu spolehlivosti vozu akceptovatelné,“ věděl šéf týmu Andrea Stella.
„Musíme se zlepšit a tohle bude jeden z bodů, který znovu zdůrazním celému týmu. Všichni pracují na velmi vysoké úrovni, ale takové problémy, které nás vystavují nebezpečí, nemůžeme tolerovat.“
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.
McLaren po dalším úspěchu stráví minimálně dva týdny na špičce průběžného pořadí týmů. Aktuálně má na druhý Mercedes náskok 21 bodů. Dalším závodem v kalendáři F1 je Velká cena Japonska naplánovaná na 6. dubna.