Článek
O co jde? Svoji nespokojenost s faktem, že monopost Racing Point RP20 vypadá identicky jako loňský Mercedes W11, s nímž Lewis Hamilton obhájil titul mistra světa, se Renault netajil již před čtvrt rokem při úvodních testech sezony v Barceloně. Nyní se zaměřil na detaily, konkrétně na přední a zadní brzdové trychtýře.
Ty patří mezi tzv. Listed Parts, tedy díly, které - na rozdíl třeba od motoru či převodovky - musejí jednotlivé týmy zkonstruovat vlastními silami a musejí k nim mít duševní vlastnictví. Pokud tedy dělá Mercedes díly ze seznamu Listed Parts pro sebe, nemůže už je prodávat jinému týmu. Renault je navíc přesvědčen, že i díky přátelství mezi šéfy obou stájí Wolffa se Strollem „nějaké know-how z Mercedesu do Racing Pointu přiteklo," přidává server gpf1cz.
FIA protest přijala a příslušné díly z růžových vozů v cíli šestého Péreze a o příčku horšího Strolla byly zabaveny. Mercedes byl zároveň požádán, aby poskytl požadované části ventilace brzd a techničtí inženýři FIA je porovnají.
Některá zahraniční média vidí v protestu odvetnou akci Renaultu za loňský rok. V říjnu po Velké ceně Japonska obvinil Racing Point svého konkurenta z využití pomocného systému brzd. FIA po několika dnech protestu vyhověla a Francouzi přišli po dodatečné diskvalifikaci původně šestého Ricciarda a desátého Hülkenberga o devět bodů. Naopak Stroll se posunul na bodovanou devátou pozici.
Představitelé FIA tehdy po vyšetřování Renaultu uvedli, že samotný pomocný systém brzd pravidla neporušuje, nicméně regulím odporuje to, že byl přednastaven a neovládali ho piloti při závodě.
Tras toda la polémica que de a sucidato en estos días tras los reclamos de Renault hacia Racing Point por su parecido al Mercedes de 2019 y sus componentes en los frenos, ¿Que opinan ustedes?
¿El auto se parece o no? pic.twitter.com/PZv7gEEvT5
— AUTOTIVE OFICIAL (@AutotiveO) July 16, 2020