Článek
Místo bodového vítězství McLarenu v poměru 18:6 skončil v Belgii souboj obou týmů 10:8 a Renault uhájil tři závody před koncem vedení v soutěži stájí v poměru 152:146. Rozdíl mezi prvním a druhým místem v Poháru konstruktérů přitom činí jen na prémiích zhruba tři milióny dolarů.
"Titul pro jezdce je důležitější a známější trofej, ale i Pohár konstruktérů je pro tým cenný. Už jenom kvůli výhodám s ním spojeným - ať už penězům či nejvýhodnějšímu místu v uličce v boxech (pro příští sezónu)," uvedl sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug. Možnou ztrátu nechtěl konkretizovat, řekl jen, že se jedná o víc, než kolik všichni v týmu dohromady vydělávají.
Jasný viník nehody byl Pizzonia
Montoyovi v týmu nikdo nehodu ve 41. ze 44 kol závodu nevyčetl a také komisaři se shodli, že jediným viníkem byl Pizzonia. S takzvanými suchými pneumatikami se pokoušel předjet Montoyu a zbavit se kola ztráty, náhradník za indisponovaného pilota Williamsu Nicka Heidfelda ale sestřelil Montoyu z trati.
"Se suchými pneumatikami jsem byl rychlejší než on. Jel pomalu, jednak kvůli svým pneumatikám, ale asi i proto, že chtěl jen dokončit," líčil Pizzonia. "Domníval jsem se, že mě viděl. Docela brzy zabrzdil a já myslel, že mě chce pustit. Pak ale normálně zatočil, asi mě přece jen neviděl. Už jsem tomu nemohl zabránit. Nechtěl jsem nikomu zničit závod, vždyť jsem zkazil i ten svůj," popsal kolizi Brazilec.