Článek
A to i přesto, že dodavatel pneumatik pro formuli 1 Pirelli dá v šestém závodu sezóny vůbec poprvé k dispozici červeně označené gumy se super měkkou směsí. Tu charakterizuje extrémně krátká doba nutná k zahřátí a tím prakticky okamžitý nástup požadovaného výkonu. Současně však také extrémně nízká životnost: méně než deset kol, v případě po okraj natankovaného vozu ještě méně. Jako druhá bude k dispozici žlutě značená měkká směs.
„Volba správné strategie rozhodne o vítězi a poraženém. Spolehlivost a oblíbenost žluté měkké pneumatiky pro delší závodní úseky už byla letos prověřena. Přispěla k velmi napínavému závodění a jezdcům nabízí potřebnou důvěru, aby mohl jet na maximum. Již na začátku sezony jsme řekli, že chceme do závodů vrátit závodění, a doufáme, že Monako bude jedním z názorných příkladů,“ poznamenal šéf oddělení motorsportu v Pirelli Paul Hembery.
Pirelli navíc plaší obavy autorů týmové taktiky z velkého množství zastávek a tlačenice na úzké trati. „Rádi bychom viděli závod se strategií na dvě zastávky, podobně jako na dalším pomalém okruhu v Melbourne. V Austrálii to možné bylo, v Monaku jsou ale ostřejší zatáčky. Uvidíme, zda se to jezdcům podaří naplnit,“ dodal Hembery.