Článek
„Trať vypadá opravdu zajímavě. Co jsem mohl poznat, tak nabízí všechny druhy zatáček, které můžete vidět na jiných okruzích. Jsou tady pomalé zatáčky, silné brzdné body, dlouhé rovinky, velmi rychlé zatáčky i středně rychlé, které projíždíte na trojku či čtyřku. Od každého najdete kousek, což činí trať opravdu zajímavou,“ dumal po středeční procházce po trati jezdec Ferrari Felipe Massa. „Pořadatelé si zaslouží poplácat po ramenou. Dokázali dát všechno do kupy a okruh slibuje dobrou show,“ doplnil Lewis Hamilton z McLarenu.
Pilot Ferrari Fernando Alonso (vpravo) odhaluje na kole záludnosti okruhu v korejském Jeongamu proběhl.foto: ČTK/AP/Mark Baker
Po sérii černých předpovědí bylo na mnohých pilotech znát ulehčení. „Okruh je fakt parádní. Povrch tratě vypadá skvěle a i když není ještě všechno stoprocentně dodělané, je to pořád lepší, než jsem čekal. Zvlášť poté, co se všechno řeklo a napsalo,“ poznamenal Nick Heidfeld ze Sauberu. „Trať je zajímavá a snad to přiláká i diváky,“ doufá Sebastian Vettel ze stáje Red Bull. Zkraje týdne totiž byla prodaná jen asi polovina vstupenek.
Safety car měl na trati problémy
Naostro si záludnosti zbrusu nové tratě vyzkoušejí až při pátečních trénincích, v paddocku bylo ale hodně rušno již ve čtvrtek. Okruh si totiž najížděla posádka zpomalovacího vozu a Bernd Maylander poslal hned zkraje safety car mimo dráhu. Což jen potvrdilo, že přilnavost na čerstvém asfaltu nebude nijak zázračná.
Jenson Button z týmu McLaren (vpravo) sleduje při prohlídce tratě vůz čistící dráhu okruhu v korejském Jeongamu.foto: Reuters/Toru Hanai
„Spousta zatáček představuje v tomto ohledu opravdovou výzvu, povrch bude mít na výsledky zásadní vliv. Jsme připraveni na to, že auto nebude na trati držet. A podle mého názoru to bude klouzat ještě víc, než si myslíme,“ prohlásil pilot Renaultu Robert Kubica. „Bude to hodně zajímavé. Hlavně v průběhu prvního dne bude asi výletů mimo trať dost,“ podotkl s úsměvem Massa.
Jarno Trulli ze stáje Lotus si nový okruh v korejském Jeongamu proběhl.foto: ČTK/AP/Mark Baker
Jediné kritické místo: nájezd do boxů
Vrásky na čele se pilotům dělaly jen v jednom místě tratě: poslední, táhlou pravotočivou zatáčku lemuje zeď, která omezuje výhled a ihned za ní je poměrně prudký nájezd do boxové uličky. „Podle pěší rekognoskace je tohle jediné problémové místo. Všude na trati jsou únikové zóny a tady jsou po obou stranách zdi. Možná proto měli stavitelé nějaký důvod, místa je ale okolo habaděj,“ krčil rameny Heidfeld. „Výjezd z boxů je v pohodě, vjezd je trochu komplikovaný,“ přizvukoval Vitantonio Liuzzi z Force India.
Na okruhu v korejském Jeongamu pokračovaly i čtyři dny před Velkou cenou stavební práce.foto: Reuters/Hu Gyung
„Za prvé nemusel být nájezd tak prudký, protože při prudkém brzdění můžete ztratit kontrolu nad vozem. A druhá věc je, že s omezeným výhledem na začátek cílové rovinky můžete trefit auto, které zpomalí při nájezdu do boxů. Během pátku o tom budeme určitě hovořit. Jinak je ale okruh fajn,“ dodal Liuzzi.