Článek
Jen čtyři hodiny od startu sobotního sprintu se v Šanghaji monoposty formule 1 vrátily na závodní okruh. Stáje měly možnost upravit nastavení vozů a snažily se do nich přenést informace, které nastřádaly během sprintu a kvalifikace na něj.
Nejlépe se to podařilo McLarenu. Piastri dokázal ještě vylepšit třetí kvalifikační místo ve sprintu a dojel si pro svou první pole position ve formuli 1. V první řadě ho doplní Russell, který zaostal o necelou desetinu sekundy.
Understated brilliance from @OscarPiastri
— Formula 1 (@F1) March 22, 2025
The Aussie storms to his first F1 pole position 🤩#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/Kx2higw7M8
„V prvních dvou částech kvalifikace jsem se trápil, ale během Q3 auto ožilo. Jsem z toho nadšený, je to moje první pole v kariéře. Baví mě zdejší trať s novým povrchem, protože má neskutečnou přilnavost, a to je pro nás závodníky jako sen,“ radoval se Piastri, který svým výkonem stanovil nové nejrychlejší kolo okruhu.
Náladu po nevydařené sprintové kvalifikaci a zkráceném závodu samotném si napravil Lando Norris, který si dojel pro start ze třetího místa.
„Vždycky jsem trochu zklamaný, když nezískám pole, ale Oscar si to zasloužil a přeji mu to. Včera jsem se v kvalifikaci dost trápil a dneska ráno ve sprintu taky. Teď už byla situace lepší, ale stejně jsem udělal chyby. Pořád jsme nejrychlejší, ale musím omezit chyby,“ věděl Norris, kterého o lepší umístění připravily drobné chyby, především poslední zatáčka ho trápila po celou kvalifikaci.
Podobně to měl i Russell, ale během toho nejdůležitějšího momentu dokázal všechny chyby eliminovat a zajel druhý nejrychlejší čas.
Our shining stars of qualifying 🌟#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/0Cd2zqYes2
— Formula 1 (@F1) March 22, 2025
„Je to něco neuvěřitelného. V průběhu kvalifikace jsem zkoušel všechno možné, ale nezapadalo to do sebe, až v posledním měřeném kole se všechno sešlo tak, jak mělo, a zajel jsem kolo, se kterým jsem byl spokojený,“ radoval se Russell.
Kvalifikace nevyšla podle představ pilotům Ferrari. Lewis Hamilton nedokázal navázat na vítězství ve sprintové kvalifikaci i samotném zkráceném závodě a v neděli bude startovat až z pátého místa. Vedle něj se na startu představí týmový kolega Charles Leclerc.
Na rozdíl od první letošní kvalifikace na hlavní závod v Austrálii se do třetí části kvalifikace probojovali i nováčci. Těmi úspěšnými se stali Andrea Kimi Antonelli s mercedesem, který bude startovat osmý, a Isack Hadjar s vozem Racing Bulls, sesterské stáje Red Bullu, který vyjede do závodu ze sedmého místa.
Zklamáním kvalifikací zůstává Liam Lawson, který potvrdil svou letošní formu. Pilot Red Bullu i potřetí vypadl v první části a i ve druhé kvalifikaci během závodního víkendu v Číně skončil na posledním, dvacátém místě. Pokaždé ho porazil nejen týmový kolega Max Verstappen, ale i oba piloti Racing Bulls Hadjar a Cunoda.
Velká cena Číny, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Šanghaji: |
---|
Kvalifikace na hlavní závod: |
1. Piastri (Austr./McLaren) 1:30,641 |
2. Russell (Brit./Mercedes) -0,082 |
3. Norris (Brit./McLaren) -0,152 |
4. Verstappen (Niz./Red Bull) -0,176 |
5. Hamilton (Brit./Ferrari) -0,286 |
6. Leclerc (Mon./Ferrari) -0,380 |
7. Hadjar (Fr./Racing Bulls) -0,438 |
8. Antonelli (It./Mercedes) -0,462 |
9. Cunoda (Jap./Racing Bulls) - 0,997 |
10. Albon (Thaj./Williams) - 1,065 |
11. Ocon (Fr./Haas) 1:31,625 |
12. Hülkenberg (Něm./Sauber) 1:31,632 |
13. Alonso (Šp./Aston Martin) 1:31,688 |
14. Stroll (Kan./Aston Martin) 1:31,773 |
15. Sainz (Šp./Williams) 1:31,840 |
16. Gasly (Fr./Alpine) 1:31,992 |
17. Bearman (Brit./Haas) 1:32,018 |
18. Doohan (Austr./Alpine) 1:32,092 |
19. Bortoleto (Bra./Sauber) 1:32,141 |
20. Lawson (N. Zél./Red Bull) 1:32,174 |
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.