Článek
Piastri si bez větších potíží dojel po vítězství v kvalifikaci i pro triumf v závodě. Před druhým Russellem měl v cíli náskok 15,5 sekundy.
„Byl to úžasný víkend, který začal už včerejší kvalifikací. Dnes se mi podařilo práci dokončit a z toho mám obrovskou radost. Taky chci poděkovat týmu, díky kterému mám tak skvělé auto. Ještě větší radost mi dělá, že jsem vyhrál tady v Bahrajnu na trati, na které se nám historicky nedařilo,“ radoval se v cíli Piastri.
Víc se na umístění nadřel Norris, který startoval ze šesté pozice, ale díky skvělému startu se už v první zatáčce dostal na třetí místo, na kterém setrval i po zastávce v boxech, kterou kvůli penalizaci za start mimo vyhrazenou pozici prodloužil o pět sekund.
„Byl to těžký závod, ve kterém jsem udělal několik chyb. Je mi líto, že jsem stáji nezvládnul dojet pro druhé místo, protože skončit na prvních dvou pozicích by bylo skvělé. I tak to ale byl zábavný závod plný předjíždění a kvalitních výkonů. Gratuluji hlavně Oscarovi, který si dnes zasloužil vyhrát,“ hodnotil Norris.
Na rozdíl od většiny ostatních jezdců startovali piloti Ferrari na středně tvrdých pneumatikách. Díky tomu jejich zastávka v boxech přišla později než u ostatních, kteří začínali na měkké směsi. Leclerc se tak na krátkou chvíli dostal do vedení, ale po jeho zastávce se zpět do čela vrátil Piastri.

Start Velké ceny Bahrajnu
Po přezutí piloti italské stáje ožili. Oba se předháněli v zajetí nejrychlejšího kola závodu a ve 25. kole se Leclerc dostal před Norrise na třetí místo, které držel až do 52. okruhu. Hamiltonovi se po polovině závodu podařilo dostat před Antonelliho a Ocona na šestou příčku, ze které si do konce závodu ještě polepšil.
Ve 33. kole vyjel safety car kvůli úlomkům z vozu Cunody na trati a většina pilotů absolvovala další zastávku v boxech. Intervaly mezi jednotlivými piloty se tak výrazně zmenšily a všichni jezdci absolvovali své poslední výměny pneumatik.
V tu chvíli překvapil odvážnou strategií Mercedes, který druhému Russellovi nasadil měkkou směs pneumatik na posledních 24 kol. Aby starostí pro britského závodníka nebylo málo, přestal mu fungovat systém automatického DRS a také displej na volantu. Přesto dokázal Russell dokončit závod na druhé pozici. Bylo oznámeno, že si ho po závodě předvolají komisaři kvůli nepovolenému využití DRS, ti ale nakonec Brita netrestali.
„Automatické ovládání DRS selhalo, a musel jsem ho otevírat ručně. V jeden moment jsem zmáčknul tlačítko vysílačky a zadní křídlo se otevřelo. Ihned jsem ho zavřel a přibrzdil. Ztratil jsem tím víc, než jsem získal,“ vysvětloval po závodě incident Russell, což potvrdila i data FIA.
Podle její zprávy Russell otevřením zadního křídla získal pouze 0,02 s a k chybě došlo bez zavinění pilota nebo stáje. Telemetrie navíc ukázala, že v následující zatáčce Russell sundal nohu z plynu a ztratil zde 0,28 sekundy. Proto Russell nezískal v závodě výhodu a vyvázl bez trestu. Zůstává mu tak 2. pozice za Oscarem Piastrim.
„V jednu chvíli jsem měl všechno pod kontrolou a najednou přestal fungovat displej na volantu a celkově mi vypadávala elektronika. Na konci proto bylo těžké udržet Landa za sebou, a kdybychom jeli o kolo víc, v pohodě by mě předjel,“ dodal Brit.
Nedařilo se mistru světa Maxi Verstappenovi. Ten startoval ze sedmého místa a po nevydařených zastávkách v boxech nakonec dokončil závod na šesté pozici. V závodě si stěžoval na ovladatelnost svého vozu. Především na tvrdých gumách. Jeho týmový kolega Júki Cunoda dosáhl na první body v rakouské stáji, když dojel devátý.
Jediný, kdo závod nedokončil, je Carlos Sainz. Ve 47. kole odstoupil kvůli poškozenému pravému boku svého williamsu. „Měli by vyšetřit Júkiho za to, co mi při výjezdu z první zatáčky udělal. Bylo to vyloženě hloupé,“ stěžoval si Sainz chvíli před odstoupením.
Dodatečně byl ze závodu diskvalifikován za přílišné opotřebování desky podlahy 13. Nico Hülkenberg ze Sauberu. Za stejný prohřešek byl vyloučen v Číně Lewis Hamilton.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.
Upravené výsledky Velké ceny Bahrajnu po diskvalifikaci Hülkenberga.
Velká cena Bahrajnu, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Sáchiru: |
---|
1. Piastri (Austr./McLaren) |
2. Russell (Brit./Mercedes) - 15,499 |
3. Norris (Brit./McLaren) -16, 273 |
4. Leclerc (Mon./Ferrari) -19,679 |
5. Hamilton (Brit./Ferrari) -27,993 |
6.Verstappen (Niz./Red Bull) -34,395 |
7. Gasly (Fr./Alpine) -36,002 |
8. Ocon (Fr./Ocon) -44,244 |
9. Cunoda (Jap./Red Bull) -45,061 |
10. Bearman (Brit./Haas) -47,594 |
11. Antonelli (It./Mercedes) -48,016 |
12. Albon (Thaj./Williams) -48,839 |
13. Hadjar (Fr./Racing Bulls) - 56,314 |
14. Doohan (Austr./Alpine) -57,806 |
15. Alonso (Šp./Aston Martin) -1:00,340 |
16. Lawson (N.Zél./Racing Bulls) -1:04,435 |
17. Stroll (Kan./Aston Martin) -1:05,489 |
18. Bortoleto (Bra./Sauber) -1:06,872 |
Hülkenberg (Něm./Sauber) DQ |
Sainz (Šp./Williams) DNF |
Průběžné pořadí MS (po 4 z 24 závodů): |
---|
1. Norris 77 |
2. Piastri 74 |
3. Verstappen 69 |
4. Russell 63 |
5. Leclerc 32 |
6. Antonelli 30 |
7. Hamilton 25 |
8. Albon 18 |
9. Ocon 14 |
10. Stroll 10 |
11. Gasly 6 |
12. Hülkenberg 6 |
13. Bearman 6 |
14. Cunoda 5 |
15. Hadjar 4 |
16. Sainz 1 |
Pohár konstruktérů: |
1. McLaren 151 |
2. Mercedes 93 |
3. Red Bull 71 |
4. Ferrari 57 |
5. Haas 20 |
6. Williams 19 |
7. Aston Martin 10 |
8. Racing Bulls 7 |
9. Alpine 6 |
10. Sauber 6 |