Článek
Britský The Sun uvedl, že už v sobotu, kdy dvojnásobný mistr světa ovládl sprint, došlo mezi oběma muži k vášnivé výměně názorů. Podle všeho se měl později Verstappen kolegovi z týmu omluvit. Jenže během nedělní Velké ceny Belgie odhalila týmová komunikace další slovní přestřelku.
Verstappenovi, který vede šampionát o neuvěřitelných 125 bodů, bylo řečeno, aby zpomalil, protože jel příliš rychle a opotřebovával pneumatiky, když se propracovával ze šestého místa do čela závodu. Nizozemec si svou taktiku hájil. „"Věděl jsem, že máme skvělé auto. Šlo o jedinou věc, přežít první zatáčky. Viděl jsem, jak je to tam opravdu těsné, takže jsem se držel stranou a vyšlo to," chválil se dvojnásobný mistr světa.
Konstatoval, že se mu dařilo dělat správná rozhodnutí, předjížděl ve správné chvíli. „Jel jsem si vlastním tempem, opět to bylo opravdu příjemné," lebedil si a připustil, že poté, co jej týmový inženýr upozornil na možný problém, zpomalil. „Tahle trať je pro pneumatiky hodně těžká. Podíváme se na čísla i opotřebení pneumatik. Určitě jsem nechtěl dělat zbytečné věci. Dodržoval jsem to až do konce závodu," tvrdil.
Started P6, finished P1
Another mighty performance from Max Verstappen #BelgianGP #F1
— Formula 1 (@F1) July 30, 2023
Bylo ale také jasné, že jej během závodu několikrát pošťouchl inženýr z Red Bullu. Když už měl před sebou jen týmového kolegu Péreze, slyšel ve vysílačce výzvu, aby používal hlavu. Verstappen měl v tu chvíli odseknout. „Budeme ji používat na trati oba?" ptal se, zda stejné pokyny dostává i Pérez. Inženýr Lambiase pak smířlivě konstatoval: "Maxi, prosím, řiď se mými pokyny a věř tomu."
Za chvíli měla slovní přestřelka pokračování, tentokrát na téma výměny pneumatik ve chvíli, kdy okruh ve Spa začal kropit déšť. Na dotaz, zda jezdec cítí, že je třeba změnit obutí, rýpavě poznamenal: „Myslím, že nevidím meteorologický radar, takže nevím." Nakonec šlo jen o mírnou přeháňku, takže lídr závodu do boxu nemusel.
Stejně ale od inženýra svého týmu slyšel za chvíli další pokárání. „Požádal bych tě, abys používal trochu víc hlavu," narážel expert z Red Bullu na opotřebování pneumatik. Odpověď přišla jízlivá. „Mohl bych tlačit dál a pak udělat další zastávku v boxech. Abychom trochu potrénovali zastávku v boxech," opáčil známý pilot, který nakonec bez problémů dojel do cíle na první pozici s velkým náskokem.