Článek
„Program Grand prix Německa začal dobře. V pátek i v sobotu auto fungovalo a naše časy byly stále lepší. Jenže jak přišla kvalifikace, bylo zle. V její první části se mi nedařilo, a když jsem vyjel podruhé na trať, bylo tam tolik aut, že jsem prostě neměl nárok na dobrý čas,“ vracel se Piquet k nevydařenému boji o pozici na roštu. Dokonce už vnitřně rezignoval. „Říkal jsem si, že pro mě závod skončil.“
Piquetovi se letos v premiérové sezóně ve F1 příliš nedařilo. Do Renaultu přišel syn trojnásobného mistra světa formule 1 přezdívaný kvůli tomu Nelsinho s velkým očekáváním. Jenže místo toho šestkrát vůbec nedojel do cíle. Nebylo divu, že po závodě v Monaku dostal nůž na krk: v dalších třech závodech musel konečně bodovat. Úkol splnil při GP Francie, kde dojel sedmý a bral dva body. Včera jich získal dalších osm.
Piquet si pochvaloval strategii týmu
„Udělali jsme skvělé rozhodnutí při volbě strategie. Rozhodli jsme se jet na jednu zastávku,“ líčil po závodě na Hockenheimringu, kde byli poprvé od éry jeho otce v roce 1971 dva Brazilci na stupních vítězů. Massa s Ferrari totiž dojel třetí.
„Pomohlo mi pochopitelně vyjetí safety caru, takže jsem získal několik pozic a nikdo netušil, že už do boxů nepojedu,“ smál se Piquet po závodě. Za druhým místem se sunul nenápadně bez pozornosti soků.
„Nejel jsem od začátku agresívně. Prostě jsem jen držel tempo a šetřil pneumatiky, aby vydržely,“ vykládal dvaadvacetiletý Brazilec. Ještě několik kol před koncem se soupeři domnívali, že Piquet bude muset do boxů podruhé. Nikdo jeho druhou pozici nebral příliš vážně.
„Ale já jsem věděl, že Massa není o moc rychlejší. Hamiltonovi jsem nijak nebránil, protože bojovat o první místo nemělo smysl. Na to jsem měl moc opotřebované zadní gumy. Ty jsem se snažil v posledních kolech šetřit, ale přitom jet dostatečně rychle. Vydržel jsem na měkké směsi pneumatik až do konce, a tak jsem mohl být na stupních vítězů,“ culil se Piquet.