Článek
Do závodu v Mexico City vstupovali oba závodníci z předních pozic. Verstappen byl v kvalifikaci druhý a Norris třetí. Před nimi startoval pouze Carlos Sainz z Ferrari. Verstappen se po startu dostal do vedení, o které přišel v devátém kole, kdy se přes něj přehnal zpátky Sainz.
O totéž se v následujícím kole pokusil i Lando Norris. Ve čtvrté zatáčce zaútočil zvnějšku a Verstappen ho vytlačil mimo dráhu. Norris se dostal před pilota Red Bullu a ten ho v osmé zatáčce zkusil předjet zpět. Opět došlo ke kontaktu, oba monoposty skončily mimo dráhu a došlo k předjetí Norrise mimo trať. Toho využil druhý jezdec ferrari Charles Leclerc, který v tu chvíli předjel oba své konkurenty na druhou pozici.
A bad day lacking race pace. I know we can do much better, so let’s keep pushing 💪 Onwards to Brazil! pic.twitter.com/nACBg7Emrj
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) October 28, 2024
Verstappen dostal za oba incidenty desetivteřinový trest. Vybral si je při své zastávce v boxu a po návratu se zmohl jen na konečné šesté místo. Norris skončil po chybě Leclerca pár kol před koncem na druhém místě.
„Maxe jako jezdce obdivuji, ale čekal jsem, že se o něco takového pokusí. Podle mě to je nečistá jízda. Naštěstí se mi podařilo tomu vyhnout a zajel jsem dobrý závod,“ reagoval po závodě Norris.
Verstappen nebyl s jednostranným trestem spokojený, ale uvedl, že ho více trápily potíže s vozem. „Nezáleží na tom, jestli s trestem souhlasíte nebo ne, protože už je udělen. Upřímně to ani nebyl v závodě můj největší problém. Tím bylo, že jsem nebyl schopen se svým vozem vyvinout dostatečnou rychlost, trápili jsme se s pneumatikami, nemohl jsem útočit a tím pádem ani udržet krok s ferrari a McLarenem.“
Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown po konci Velké ceny chválil komisaře závodu. „Podle mě byl dnešek v tomto ohledu pozitivním dnem, protože se ukázalo, že autorita existuje. Že komisaři udělali správné rozhodnutí. Je vidět, že se tato rozhodnutí vyvíjejí, a to správným směrem. Není to dobře jen pro nás jako pro stáj, ale i pro bezpečnost jezdců a celou komunitu F1.“
P2 for Lando in Mexico! 👏
— McLaren (@McLarenF1) October 27, 2024
Another podium finish and plenty of points secured! 🤩#MexicoGP pic.twitter.com/cEVAqEyNv5
Jeho názor nesdílí šéf Red Bullu Christian Horner. „Bylo velmi přísné udělit dva desetisekundové tresty. Určitě je to i reakce na minulý týden (kdy bylo rozhodnutí opačně, pozn. red.). Ve čtvrté zatáčce předjížděl Lando Maxe z vnějšku a brzdit začal příliš pozdě. Nemohl stihnout bezpečně projet, jen se snažil být na vrcholu zatáčky před Maxem, aby pak byl měl výhodu volného výjezdu. Obávám se, že situace směřuje k obrácení pravidel o předjíždění naruby. Závodníci budou najíždět nebezpečně rychle do zatáček, aby byli na apexu dřív a získali tím výhodu,“ rozčiloval se Horner.
Druhou penalizaci za souboj v osmé zatáčce už Horner chápal. „Myslím si, že Max čekal, že mu Lando přenechá pozici, vjel do zatáčky zvnitřku a oba skončili mimo dráhu. Chápu, že tady došlo k vytlačení Norrise a situace se dala penalizovat. Myslím si ale, že zde byla znát Maxova frustrace z toho, že mu Lando nepřenechal pozici po prvním incidentu.“
Red Bull a Verstappen mají právo se proti rozhodnutím odvolat, ale podle slov Hornera tak neučiní.
Norris stáhl Verstappenův náskok o 10 bodů na současných 47 a do konce sezony zbývají čtyři závody. Další zastávkou šampionátu bude Sao Paulo, kde se o víkendu pojede Velká cena Brazílie.