Hlavní obsah

Oslavy na stupních vítězů formule 1 se vrátí do tradičních kolejí

Po čtyřleté odmlce se vrací na stupně vítězů formule 1. Řeč není o žádném ze závodníků, ale o šampaňském značky Moët & Chandon. S francouzským koncernem LVMH, pod který spadá i toto šampaňské, podepsali zástupci formule 1 desetiletý kontrakt.

Foto: Miguel Medina, Profimedia.cz

Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo slaví v roce 2020 pódium.

Článek

Historie spojení šampaňského s formulí 1 sahá do vůbec první sezony v roce 1950, když dva fanoušci, Paul Chandon-Moet a jeho bratranec, hrabě Frederic Chandon z Briailles pozvali vítěze Velké ceny Francie Juana Manuela Fangia k přípitku na oslavu. A tradice byla na světě.

V posledních čtyřech sezonách bylo na pódiích každé Velké ceny italské šumivé víno značky Ferrari, ale nyní, když královna motorsportu slaví 75. narozeniny, se nejlepší tři závodníci a vítězný tým vrátí k přípitku šampaňským Moët & Chandon. Zároveň se tento alkoholický nápoj stane hlavním partnerem Velké ceny Belgie 2025.

„Tradice přípitku na pódiu je ikonickým momentem našeho sportu a jsme nadšení, že můžeme ku příležitosti 75. výročí F1 znovu představit Moët & Chandon jako její oficiální šampaňské,“ radoval se prezident formule 1 Stefano Domenicali.

„Jsme poctěni a nadšeni, že se můžeme vrátit jako oficiální šampaňské F1, oslavit společnou historii triumfů a odhodlání trvající od padesátých let. Vážíme si skvělé týmové práce, nekonečné přesnosti a snahy dosáhnout dokonalosti, které spojují motorismus s naším řemeslem,“ uvedla Sibylle Scherer, prezidentka Moët & Chandon.

Spolupráce mezi značkami koncernu LVMH a formulí 1 se odráží i v jiných směrech než jen při oslavě vítězství ve Velké ceně. Mezi značky patřící skupině francouzského miliardáře Bernarda Arnaulta se řadí kromě šampaňského například výrobce hodinek TAG Heuer, který u formule 1 nahradí jako oficiální časomíra Rolex.

Související témata:
LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton