Článek
Historie spojení šampaňského s formulí 1 sahá do vůbec první sezony v roce 1950, když dva fanoušci, Paul Chandon-Moet a jeho bratranec, hrabě Frederic Chandon z Briailles pozvali vítěze Velké ceny Francie Juana Manuela Fangia k přípitku na oslavu. A tradice byla na světě.
V posledních čtyřech sezonách bylo na pódiích každé Velké ceny italské šumivé víno značky Ferrari, ale nyní, když královna motorsportu slaví 75. narozeniny, se nejlepší tři závodníci a vítězný tým vrátí k přípitku šampaňským Moët & Chandon. Zároveň se tento alkoholický nápoj stane hlavním partnerem Velké ceny Belgie 2025.
„Tradice přípitku na pódiu je ikonickým momentem našeho sportu a jsme nadšení, že můžeme ku příležitosti 75. výročí F1 znovu představit Moët & Chandon jako její oficiální šampaňské,“ radoval se prezident formule 1 Stefano Domenicali.
„Jsme poctěni a nadšeni, že se můžeme vrátit jako oficiální šampaňské F1, oslavit společnou historii triumfů a odhodlání trvající od padesátých let. Vážíme si skvělé týmové práce, nekonečné přesnosti a snahy dosáhnout dokonalosti, které spojují motorismus s naším řemeslem,“ uvedla Sibylle Scherer, prezidentka Moët & Chandon.
Spolupráce mezi značkami koncernu LVMH a formulí 1 se odráží i v jiných směrech než jen při oslavě vítězství ve Velké ceně. Mezi značky patřící skupině francouzského miliardáře Bernarda Arnaulta se řadí kromě šampaňského například výrobce hodinek TAG Heuer, který u formule 1 nahradí jako oficiální časomíra Rolex.