Článek
McLaren si za vyvolání spekulace může tak trochu sám. Jednak stále nepotvrdil prodloužení smlouvy s Jensonem Buttonem, jehož setrvání v týmu je jisté, a především Sergiem Pérezem, byť mexický pilot tvrdí, že se již dolaďují jen detaily. A sám šéf britské stáje Martin Whitmarsh nikterak nepohřbil dotaz deníku Daily Mail, zda by chtěl přivést Alonsa. „Ano, kdybych mohl," reagoval.
Teorie o příchodu španělského mistra světa je sice z kategorie pořádně divokých snů, logiku ale nepostrádá. McLaren prožívá po odchodu Lewise Hamiltona a šéfkonstruktéra Paddyho Lowa (oba zlákal Ross Brawn do Mercedesu) katastrofální sezónu, ve dvanácti závodech nasbíral pouhých 66 bodů a v Poháru konstruktérů je až pátý s náskokem pouhých pěti bodů na tým Force India. A Pérez se ani přes nesporný talent nejeví jako budoucí šampión.
Nikdo také neví, jak bere Alonso brzký příchod Räikkönena, který i během druhého roku od návratu z rallye dokazuje, že patří mezi extratřídu. A vyrovnané role, ty španělskému jezdci nikdy nevoněly. V průběhu sezóny se navíc již několikrát pustil do křížku s vedením Ferrari a přes veřejná prohlášení o vnitřní harmonii není jasné, zda v Maranellu netiká pod vzájemnými vztahy časovaná bomba.
Dennis už není překážkou
Asi každému se při zmínce o možné spolupráci Alonsa s McLarenem vybaví rok 2007, kdy španělský pilot přišel ke stříbrným šípům coby čerstvý dvojnásobný mistr světa z týmu Renault. Ve Wokingu ale vydržel pouhý rok. Jednak neklapala jeho spolupráce s Hamiltonem, a hlavně upadl do nepřízně legendárního Rona Dennise, který Alonsovi nemohl odpustit jeho neloajální postoj při vyšetřování špionážní aféry vůči týmu Ferrari. Dennis sice v McLarenu dál působí, ale vůbec již nezasahuje do chodu týmu formule 1.
V příští sezóně navíc čeká formuli 1 významná změna v regulích a vozy budou nově pohánět přeplňované šestiválcové šestnáctistovky o objemu 1600 ccm namísto osmiválcových motorů o objemu 2,4 litru. Nikdo samozřejmě netuší, co tato změna udělá s pořádkem ve startovním roštu, šeptanda ale naznačuje, že motor Ferrari pokulhává za připravovanými pohonnými jednotkami Renaultu a Mercedesu. A to by mohl být další faktor při rozhodování Alonsa, jak naložit s budoucností.