Článek
Rozhodnutí FIA omezit s okamžitou platností využití výfukových plynů v součinnosti se zadním difuzorem, které proniklo na veřejnost v úterý, způsobilo v paddocku patřičný rozruch. Elitní týmy – a s velkým náskokem zejména Red Bull - totiž chytrým mapováním motorů údajně dokázaly hnát na zadní difuzor stoprocentní objem výfukových plynů i v momentě, kdy auto nebylo pod plynem, což mělo významný vliv na přítlak zadní nápravy. Záměrem FIA bylo, aby plynový pedál sloužil jen ke zvýšení kroutícího momentu a neovlivňoval aerodynamiku vozu.
Nečekané rozhodnutí však vyvolalo silnou odezvu ze strany stájí formule 1, které se oprávněně obávaly problémů s ohledem na nedostatek času při úpravě nastavení monopostů. Přestože šéfové některých týmů – například Christian Horner z Red Bullu či Ross Brawn z Mercedesu – neměli jednoznačný názor, jak úprava regulí ovlivní poměry na startovním roštu, FIA nakonec ustoupila od okamžité platnosti úpravy. Britský Autosport v této souvislosti cituje zdroj z FIA, podle nějž se vynořilo mnoho „nepředvídaných a nezamýšlených důsledků, na které musela brát federace ohled“.
Omezení využití výfukových plynů v momentě, kdy auto není pod plynem, nicméně zůstává dál jedním z hlavních témat FIA vůči formuli 1. A lze očekávat, že k úpravě pravidel dojde. Ovšem tak, aby týmy měly dostatek času se změnám přizpůsobit.