Článek
Stejně jako Gabriel Bortoleto i Bearman pochází z bohaté rodiny. Jeho otec David Bearman je zakladatelem a generálním ředitelem pojišťovací společnosti Aventum. Za Oliverem Bearmanem tak stojí celý tým lidí, kteří se o něj starají.
Ti si všichni uvědomují byznysový potenciál, který Britův nástup do F1 nabízí. V lednu zorganizovali v anglickém Birminghamu akci s prodejem Bearmanových upomínkových předmětů spojenou se závodníkovou autogramiádou. Zájem byl enormní. Taková popularita může nováčkovi pomoct nepřemýšlet o tlaku a negativitě zvenčí a nabídnout opěrný bod, kdyby se mu nedařilo.
Premiéru ve formuli 1 si Bearman odbyl už vloni. Upozornil na sebe za volantem Ferrari, když ve Velké ceně Saúdské Arábie dokázal dojet sedmý před Landem Norrisem a Lewisem Hamiltonem. Bearman zaskakoval Carlose Sainze, který absolvoval operaci slepého střeva, a ukázal, že i mladíci zvládnou využít příležitost, když se jim naskytne.
Další starty absolvoval už v barvách Haasu, ve kterém, stejně jako ve Ferrari, plnil úlohu rezervního a testovacího pilota. V Ázerbájdžánu a Brazílii nahradil v kokpitu Kevina Magnussena a v obou případech dokončil hlavní závod před druhým závodníkem Haasu Nicem Hülkenbergem.
Šéf Haasu Ajao Komacu viděl dost, aby se přesvědčil, že Bearman je vhodným závodníkem pro rok 2025, ve kterém se americký tým pokusí maximalizovat využití peněz z kapsy majitele týmu Genea Haase. Pro mladého Brita mluví i fakt, že díky zapojení do juniorského programu Ferrari by měl pobírat minimální plat v porovnání s Magnussenem, Hülkenbergem nebo letošním týmovým kolegou Estebanem Oconem.
Bearman ve své závodní kariéře vyhrál německý seriál závodů ADAC 2021 a italskou formuli 4, následující rok skončil třetí ve formuli 3 a postoupil do F2. Zde ve dvou sezonách dokázal sedmkrát zvítězit v závodě, ale jeho povinnosti v F1 zhatily možnost na boj o titul.
Jednou z Bearmanových předností jako pilota je schopnost rychle se oklepat a poučit z chyb a výzev. Ukázkou může být pomalejší start v Baku a zisk pozic po kolizi Péreze se Sainzem. Závod dokončil na desátém místě před dočasným parťákem Hülkenbergem nebo Lewisem Hamiltonem.
Během letošních předsezonních testů v Bahrajnu oba piloti Haasu zkoušeli především nakládání s pneumatikami.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začíná 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.
„Z testování odcházím mírně zklamaný,“ řekl po třech dnech na trati v Bahrajnu. „Kvůli několika nehodám, které jsme měli, jsem přišel o testy s nižším objemem paliva, při kterých bych jel rychleji. Bohužel jsem nestihl výkonnostní testy, díky kterým bych získal v novém autě sebevědomí.“
„Nemám ale jen negativní pocity, protože vůz s plnou nádrží pracoval dobře. Z toho mám dobrý pocit a těší mě to,“ uzavíral Brit svůj pohled na testy.
V nich se zviditelnil především v poslední třetí den, kdy se od jeho vozu odrazil kamínek a roztříštil sklo u budky na cílové rovince, kvůli čemuž muselo být testování přerušeno. Kromě toho se na jeho monopostu ve vysoké rychlosti uvolnil kryt motoru a místo času na trati následoval čas v boxech strávený opravami.
O tomto defektu mluvil po testech Bearman s médii naprosto otevřeně, což nebývá obvyklé. Zvlášť během testů všichni mlží, aby náhodou konkurenci neprozradili víc, než je bezprostředně nutné. Bude tak zajímavé, jak bude reagovat v průběhu roku, jestli zůstane otevřený, nebo si v Haasu pohlídají, aby neprozradil příliš.
Celkově je ale jeho začátek u americké stáje pozitivní. Už vloni si ji dokázal získat svým optimismem a pozitivní energií. Jen si musí dávat pozor, aby jeho záliba ve sladkostech moc nezatížila týmový rozpočet na catering.