Článek
Grosjeanův vůz stáje Haas krátce po startu vletěl do bariéry, rozpůlil se, explodoval a začal hořet. Pilot jako zázrakem vyvázl bez vážnějších zranění a utrpěl jen lehké popáleniny, přestože podle vlastních slov byl přesvědčený, že v hořícím voze zemře.
Podle údajů FIA byl čtyřiatřicetiletý Grosjean, kterého od nejhoršího ochránil také často kritizovaný ochranný rám kolem kokpitu tzv. halo, v hořícím voze 27 sekund. Záchranka na místo dorazila za jedenáct sekund. Závod byl pozastaven 5,5 sekundy po nehodě.
The FIA have concluded their full investigation into Romain Grosjean's 67G accident in Bahrain - and outlined ongoing and future safety reviews from the learningshttps://t.co/WmW7aMdI7j
— Formula 1 (@F1) March 5, 2021
Explozi podle vyšetřovatelů způsobil poškozený ochranný systém palivové nádrže. "Máme dostatek důležitých poznatků, abychom mohli pracovat na dalším zvýšení bezpečnosti ve formuli 1 i motoristickém sportu jako takovém," uvedl předseda federace Jean Todt.
"Ochranné vybavení jezdce včetně helmy, ochrany hlavy a krku, ochranný kokpit a systém halo fungovaly přesně tak, jak se od nich očekávalo a ochránily pilota a vypořádaly se s nárazem při nehodě," uvedla FIA, která se nyní na základě vyšetřování dalších 18 nehod z různých závodů bude zabývat dalším zlepšením bezpečnosti.