Článek
McLaren zkoušel v předsezónních testech různé varianty výfuků, jedna z nich dokonce směřovala dopředu podobně jako u Renaultu. Ovšem ani jedno řešení nepřineslo uspokojivé výsledky a před prvním závodem inženýři McLarenu narychlo zkopírovali systém, kterým se prezentoval Red Bull.
"McLaren udělal obrovský skok vpřed díky tomu, že zkopíroval naše výfuky, to je třeba říct," cituje Neweyho Reuters. "Ale výsledek je ten, že udělali obrovský krok vpřed. Jsem si jistý, že na nás budou tvrdě tlačit. To řešení nám funguje a zdá se, že McLarenu také. Svým způsobem nám to lichotí, ale kdyby nás s tím porazili, bolelo by to."
Red Bull se teď ale musí soustředit na doladění systému na rekuperaci kinetické energie. Jeho spolehlivost nebyla v Austrálii dobrá, takže Vettel a Webber závodili bez něj.
"Pokud se budeme domnívat, že je spolehlivý, nasadíme ho do závodu. Rozhodnout se budeme muset v pátek večer (v Sepangu)," řekl Newey s ohledem na příští Grand Prix. "KERS je přínosný na startu. I když jste v první řadě, bez KERS riskujete, že do první zatáčky nedojedete jako první."
Podle Neweyho nemá Red Bull se svým systémem žádný zásadní problém a roli ani nehraje skutečnost, že je vůz jako vždy pod jeho vedením sestaven uvnitř velmi natěsno, aby byla co nejlepší aerodynamika.
"Nebyl to problém instalace. Sestavili jsme ho poměrně agresivně, ale to nebyla příčina toho problému," vysvětloval. "Byl to relativně triviální problém, ale KERS je komplikovaný systém. My se snažíme vyvíjet jeho část, která nám dělá trochu problémy. V této oblasti nejsme experti."
Newey se takto vyjádřil během slavnostního ceremoniálu, v jehož rámci převzal Segrave Trophy. Tato cena je každoročně udělována Královským automobilovým klubem za úspěchy dosažené v oblasti dopravy. Její historie sahá až do roku 1930 a v minulosti ji získali například Richard Branson, Damon Hill, Paul Bonhomme, Stirling Moss či Lewis Hamilton.