Článek
Práce s mapováním motoru umožnila některým týmům hnát na zadní difuzor bezmála sto procent výfukových plynů i v momentě, kdy měl jezdec nohu z plynového pedálu. V Silverstonu však již bude tato hladina snížena na deset procent. Narychlo spíchnutá úprava regulí podle všeho ovlivní výkony všech stájí z čela startovního pole, podle Neweyho ale některým týmům nahraje na smeč.
„Je tady změna pravidel a je třeba jí čelit. Jak to ovlivní poměry ve startovním poli? Třeba konstrukce Renaultu se točí právě kolem výfuků, takže si umím představit, že se tam bije na poplach. Naše řešení nepřinese takovou škodu, přesto jsem na srovnání s přímou konkurencí hodně zvědavý. Podle mého názoru úprava nejméně ovlivní vozy Ferrari a Mercedes a menší dopad bude mít i pro McLaren,“ prohlásil Newey v rozhovoru pro BBC.
Simulace odpověď nepřinesly
Menší množství výfukových plynů hnaných na zadní nápravu přinese menší přítlak při nájezdu do zatáček, což významně ovlivní stabilitu vozů. Red Bull se snažil otestovat odlišné mapování motoru na voze Sebastiana Vettela při pátečních trénincích ve Valencii, kompolexní míru dopadu úpravy technických předpisů ale zatím neodhalil.
„Provedli jsme nějaké simulace. Na trati jsme je ale ještě netestovali, takže stále netušíme, nakolik bude stabilita vozu ovlivněna. Tohle je přesně oblast, kde pouhá simulace nestačí, potřebujete reálné podmínky na reálné trati s reálným jezdcem za volantem. Neodvažuji se proto vyslovit nějaký závěr ohledně možného vlivu na výkon našich vozů,“ poznamenal diplomaticky Newey.
Hamilton trne
O poznání rozrušenější je s blížícím se závodem na domácí půdě pilot McLarenu Lewis Hamilton. Mistr světa z roku 2008 v dosavadním průběhu letošní sezóny zaostává za svým stájových kolegou Jensonem Buttonem a kde jinde než při britské Grand prix by chtěl napravit své renomé. „V Silverstonu je touha po vítězství silnější než kde jinde, už kvůli fantastickým fanouškům,“ potvrdil první pilot tmavé pleti ve formuli 1.
Změna pravidel ale Hamiltonovi přidělává vrásky. „Nejsme dostatečně rychlí a úprava foukaného difuzoru nás ještě zpomalí. Upřímně, jsem z toho docela nervózní. Bojím se, že v porovnání s Red Bullem a Ferrari na to doplatíme zdaleka nejvíc,“ obává se šestadvacetiletý závodník.