Článek
V dopolední části testů zajel nejrychlejší čas 1:30.811 Charles Leclerc z Ferrari, odpoledne se ale přitlačilo na pilu a před Monačana se svými nejlepšími časy dostalo hned osm závodníku, mezi nimiž byl i jeho týmový kolega Lewis Hamilton.
Carlos Sainz z Williamsu a Liam Lawson z Red Bullu jsou jedinými piloty, kteří se v pátečním testování v kokpitu vozů na trati neobjevili. Oba absolvovali jak dopolední, tak odpolední část testů ve čtvrtek a pro poslední den v Bahrajnu přenechali místo svým týmovým kolegům Alexi Albonovi a Maxi Verstappenovi.
Aston Martin oproti oznámenému obsazení pro páteční testy prohodil své jezdce. Dopoledne tak nastoupil Fernando Alonso a odpoledne Lance Stroll, který se ráno necítil dobře. Ten nastoupil do odpolední části, ale více než hodinu před jejím koncem se do kokpitu vrátil jeho španělský týmový kolega.
Během dopolední části musel škody na monopostu řešit Haas, když Olliemu Bearmanovi upadla část krytu motoru. Došlo k výměně a Bearman mohl pokračovat.
Svůj čas v boxech si vybrali i Bortoleto, jehož Sauber měl poškozený podvozek, a Verstappen. Red Bullu mistra světa upravovali mechanici zadní část.
Došlo i na červené vlajky, které poslaly piloty zpět do boxů. První byla vyvolaná roztříštěným sklem na cílové rovince v místě, ze kterého se mává šachovnicovou vlajkou. Červená vlajka byla vyvěšena i v odpolední části testů. Tentokrát ji zapříčinil autobus, který vjel na závodní trať. Zatím není jasné, jak se tam dostal. Mezinárodní automobilová federace FIA slíbila, že celou záležitost prověří.
Another red flag in F1 testing and this is a bit of a shocker - a bus has driven onto the circuit! #F1 #F1testing pic.twitter.com/EZaKPLNkig
— RaceFans (@racefansdotnet) February 28, 2025
I pro třetí a poslední den předsezonního testování platí, že časy jako takové nemusí mít vypovídající hodnotu, respektive se s jejich pomocí nedají porovnávat výkony jednotlivých pilotů nebo rychlost monopostů. Každá stáj testuje jiným způsobem vozy s jiným nastavením. Někdo se zaměřuje na dlouhodobější rychlost než na tu okamžitou, která se nejvíce podepíše na výsledném čase jednoho okruhu.
Odhad výkonnosti po testoch v Bahrajne:
— Stevo Eisele (@StevoEisele) February 28, 2025
1. McLaren
2. Ferrari, Red Bull, Mercedes
5. Williams, Alpine, Haas, Aston Martin
9. Racing Bulls
10. Sauber
Viac v debriefingu 🤓👑 pic.twitter.com/UcMGAcmjvd
Slovenský komentátor Števo Eisele odhaduje, že po testech by nejvyšší výkon měly mít McLareny, následované vozy Ferrari, Red Bullu a Mercedesu. Naopak nejslabší výsledky očekává od Racing Bulls a Sauberu.
Opravdová rychlost a připravenost monopostů, jejich řidičů a vlastně i mechaniků a týmů v zákulisí se ukáže až v Melbourne při Velké ceně Austrálie, kam se účastnící šampionátu přesunou v průběhu následujících dní, aby byli připraveni na první závodní víkend 14.–16. března.