Článek
Michaela Schumachera v závěru postihl defekt pneumatiky a propadl se z 2. místa na sedmé. Nadále však vede průběžné pořadí, Montoya se posunul na druhé místo.
Havárie na úvod
Dramatickou nehodou začala v neděli Velká cena Německa na Hockenheimringu. Z pole-position vystřelil do závodu Montoya, ale na levé straně dráhy se za ním střetly hned tři vozy možných favoritů. Barrichello se otřel pravým předním kolem o vůz Ralfa Schumachera, což ho odhodilo na levou stranu, kde ho právě míjel ze sedmé pozice skvěle startující Räikkönen. Jeho monopost se roztočil a vlétl do ochranné bariéry. Závod skončil nejen pro něj, ale i pro oba dva zbylé aktéry havárie. Piloti vyvázli bez zranění.
"Nevím přesně, co se tam stalo," přiznal mladší z bratrů Schumacherových. "Barrichello ani Raikkönen nejsou z těch, kteří by něco takového udělali úmyslně. Není to ani můj styl," krčil rameny Ralf Schumacher. "Můj vůz byl každopádně poškozený tak, že se nedalo pokračovat," pravil. Právě Ralfa ale rozhodčí na základě videozáznamu vyhodnotili jako viníka nehody a mezinárodní federace FIA ho potrestala. Podle rozhodčích Ralf zkřížil Barrichellovi cestu a ten při úhybném manévru vrazil do Räikkönena. Ralf odstartuje v příští GP z pozice, která bude o deset míst horší, než jakou si vyjede v sobotní kvalifikaci. Pilot se hodlá odvolat.
Další nehoda
Ani druhé polovině startovního pole se nevyhnula kolize v první zatáčce. Zamotali se do ní Firman (Jordan), Frentzen (Sauber) a Wilson. I oni tři museli závod postupně opustit. Wilson přitom poprvé nastoupil za Jaguar a v Minardi ho vystřídal Kiesa, jenž přišel z F3000.
Skvělý start se povedl Alonsovi s renaultem, který předjel z 8. pozice M. Schumachera a záhy se usadil za Montoyou a svým stájovým kolegou Trullim. Kolumbijec ihned poté, co trať opustil safety car a byly vyvěšeny zelené vlajky, začal zbytku závodníků ujíždět. Postupně si vypracoval až minutový náskok a tým Williams tak potvrdil nadvládu z posledních GP.
Schumacherova smůla
Za Montoyou kroužily oba renaulty, přičemž ze čtvrté pozice zle na Alonsa dotíral Michael Schumacher. Alonso ve 32. kole tlaku podlehl, při výjezdu ze zatáčky byl příliš rychlý a dal zabrat svým pneumatikám na místní trávě. Po druhé zastávce v boxech se navíc před něj dostal i Coulthard, který mohutně stíhal staršího Schumachera. V 60. kole se k němu dostal na rozdíl necelé sekundy.
Jenže to už Schumacher visel těsně za vozem Trulliho a ve vlásence, nejpomalejším místem trati, udeřil. Vyrukoval na Trulliho z vnějšku, renault se snažil Němci zavřít cestu, ale ten si to namířil do asfaltové části v sousedství trati a stačil se na trať vrátit před travnatou plochou i před Trullim.
Coulthard asi manévr pečlivě sledoval a o kolo později to po Schumacherovi chtěl na Trulliho zopakovat. Jenže ten byl tentokrát ještě tvrdší a nechal Skota za sebou. Ale jen na chvíli. O několik zatáček poté ztratil ideální stopu a Coulthard byl už znovu za Schumacherem, který však už byl příliš daleko.
Zdálo se, že o bodech je rozhodnuto, ale čtyři kola před koncem Schumacherovo ferrari muselo k neplánované zastávce do boxů, protože levá zadní pneumatika byla prázdná. Úřadující mistr světa se propadl až na sedmou pozici. V průběžném pořadí mu ale stále patří první příčka - na Montoyu má náskok 6 bodů, na Räikkönena devět.
Výsledky: | ||
1. | Montoya (Kol./Williams) | 1:28:48,769 |
2. | Coulthard (Brit./McLaren) | 1:05,459 |
3. | Trulli (It./Renault) | 1:09,060 |
4. | Alonso (Šp./Renault) | 1:09,344 |
5. | Panis (Fr./Toyota) | 1 kolo |
6. | Da Matta (Braz./Toyota) | 1 kolo |
7. | M. Schumacher (Něm./Ferrari) | 1 kolo |
8. | Button (Brit./BAR) | 1 kolo |
9. | Villeneuve (Kan./BAR) | 2 kola |
10. | Heidfeld (Něm./Sauber) | 2 kola |
Průběžné pořadí MS: | ||
1. | M. Schumacher (Něm./Ferrari) | 71 b. |
2. | Montoya (Kol./Williams) | 65 |
3. | Räikkönen (Fin./McLaren) | 62 |
4. | R. Schumacher (Něm./Williams) | 53 |
5. | Barrichello (Braz./Ferrari) | 49 |
6. | Alonso (Šp./Renault) | 44. |
Pohár konstruktérů: | ||
1. | Ferrari | 120 b. |
2. | Williams | 118 |
3. | McLaren | 103 |
4. | Renault | 66 |
5. | BAR | 15 |
6. | Toyota | 14 |