Článek
Montoyu uchvacuje technika, kterou mají jezdci ve formuli 1 k dispozici. Samotné závodění už ale třicetiletého pilota tolik nebralo. "Formule 1, to jsou naprosto úžasné vozy a špičková technologie. Každý, kdo sleduje závody, ale musí potvrdit, že to není dvakrát vzrušující podívaná. Předjíždění je velmi těžké. Můžete riskovat, pak ale trefíte soupeře a jste za bestii," prohlásil.
Motivací už pro Montoyu nebyly ani peníze, které se v seriálu točí. "Účastník šampionátu si sice přijde na pěkné peníze, ale radosti ze závodění si příliš neužije. Pro mne závodnický život neurčuje to, kolik miliónů vydělám. Především jde o to, cítit to správné vzrušení, které na trati zažíváte," říká po šesti sezónách ve formuli 1.
V Americe odstartoval hvězdnou dráhu
Některé zdroje přitom tvrdí, že za Montoyovým odchodem stojí především fakt, že by se kolumbijský pilot musel za současné týmové konstelace v příští sezóně spokojit s místem ve stáji na chvostu startovního pole. To však rodák z Bogoty popírá a tvrdí, že o odchodu do zámoří uvažoval již delší dobu.
"Když jsem mluvil s Chipem (Ganassim, majitelem týmu v seriálu NASCAR - pozn. red.), jasně jsem deklaroval, že se chci vrátit ke skutečnému závodění. Jsem přesvědčen, že právě NASCAR tuto podmínku splňuje. Chip poté mluvil i s mým otcem, který mu potvrdil, že z mé strany nejde o nějaké momentální hnutí mysli," řekl.
"Práce, kterou dělám, mě musí bavit. Proto odcházím z formule 1. Každý máme svou životní cestu. Pro mě je to závodění. Ale skutečné, nekašírované," uzavřel Montoya.
Působení v zámoří nebude pro Jihoameričana ničím novým. Po úspěšném působení v šampionátu F3000, který v roce 1998 vyhrál, jezdil dva roky americký seriál CART. Hned při své premiérové sezóně sérii vyhrál a stal se nejmladším šampiónem v historii.
O rok později sice skončil v celkové klasifikaci až devátý, ale zase si připsal vítězství ve slavném závodu 500 mil Indianapolis. Vynikající výsledky za oceánem Montoyovi otevřely dveře do formule 1, přesněji do stáje Williams. Celkem v královské třídě vyhrál sedm Velkých cen a v letech 2002 a 2003 skončil v konečném pořadí na třetím místě.