Článek
Toyota i Williams shodně představily novinky pro letošní sezónu minulý týden v portugalském Portimau. A jak u TF109, tak u FW31 je tvar zadní části vozů jiný, než u monopostů ostatních stájí, a difuzér by měl přesahovat povolenou výšku 175 mm. Ostatní týmy v čele s Renaultem proto chtějí, aby si FIA na oba vozy posvítila.
„Difuzéry vypadají opravdu zajímavě, osobně ale jejich regulérnost nechci komentovat. Je na FIA, aby celou věc prostudovala. Ještě jsme o to ale nepožádali,“ nechal se slyšet v britském magazínu Autosport šéfinženýr Renaultu Pat Symonds. Podle kritiků by odlišné tvarování difuzérů, které ovlivňují přilnavost zadní části vozu, mohlo být výhodou v pomalých zatáčkách.
Pikantní je, že Toyota byla jednou ze stájí, která před nedávnem upozornila na neregulérní prvky na novém Ferrari F60. „Na Ferrari je několik nelegálních částí, například provedení výfuků. Očekáváme, že vůz ještě projde proměnou, protože momentálně pravidlům neodpovídá,“ uvedl před týdnem technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon.