Článek
I přes premiérové vítězství v Číně zásluhou Sebastiana Vettela si v Red Bullu uvědomují, že dvojitý difuzor, s nímž kralovaly úvodním dvěma závodům mistrovství světa vozy Brawn GP, má nesporné výhody.
"Určitě se všem vyplatí. Vzhledem k designu našeho modelu RB5 však není zrovna nejjednodušší tuto změnu zapracovat. Navíc musíme také pracovat na celkovém vylepšení monopostu," vysvětlil Newey.
Tvar zadního difuzoru, jenž generuje podtlak a zajišťuje tím větší přilnavost zadní části vozu, byl na úvod nového ročníku mistrovství světa předmětem velkých dohadů. Stáje Brawn, Toyota a Williams využily mezery v pravidlech a použily pro své vozy speciální design. Ten nakonec uznalo i vedení FIA.
Po dvou triumfech Jensona Buttona s brawnem se v Číně dočkal na mokré trati dvojitého úspěchu Red Bull. "Když se v pondělí ráno vzbudíte s vědomím, že jste obsadili první dvě místa, samozřejmě máte úsměv na tváři," líčil Newey, jenž se do Číny nevypravil a raději se věnoval dalšímu vývoji v továrně v Milton Keynes.