Článek
Šestadvacetiletý Kovalainen přichází ke konkurenci z Renaultu, v kterém letos odjezdil svoji nováčkovskou sezonu. Opačným směrem putoval nedávno Alonso; po sezóně plné kontroverzí s vedením McLarenu i stájovým kolegou Hamiltonem předčasně ukončil smlouvu a vrátil se do francouzské stáje, s kterou v minulosti získal dva tituly mistra světa.
Kovalainen shodou okolností nahradil Alonsa už vloni v Renaultu poté, co Španěl coby čerstvý dvojnásobný šampión přestoupil do McLarenu. "Jsem nadšený a také netrpělivý, že budu moci jezdit za takový tým. Pro Fina je obrovská čest kráčet ve stopách Miky Häkkinena a Kimiho Raikkönena," prohlásil Kovalainen.
Häkkinen si dojel ve "Stříbrném šípu" pro dva tituly mistra světa, Räikkönen byl zase během angažmá v McLarenu dvakrát vicemistrem. Podle světových agentur dostal Kovalainen dlouhodobou smlouvu, která však nebyla specifikována.
O týmovou politiku se nezajímá
"Má obrovský talent a není to jen jeden z nejrychlejších pilotů, ale patří i mezi ty, kteří podávají konstantní výkony," prohlásil sportovní šéf Norbert Haug. Během premiérové sezóny totiž Kovalainen nedokončil ze 17 Velkých cen jen jedinou a v pořadí MS skončil sedmý. Nejlepšího výsledku dosáhl v Japonsku, kde byl druhý.
S Hamiltonem je finský pilot podle vlastních slov odhodlán odvést pro stáj maximum a nezaobírá se tím, zda bude jeden z nich jedničkou. To byla jedna z věcí, která Alonsovi značně vadila. "Zaměstnali mě, abych řídil auto, a ne abych se zajímal o politiku kolem," reagoval Kovalainen, jehož v lednu čekají první testy v novém vozu.
Z 22 kokpitů pro příští sezónu mistrovství světa už jsou tak volné jen dva. Druhé jezdce stále ještě nepotvrdily stáje Super Aguri a Force India, nástupce Spykeru.