Článek
Formule 1 se po 11 letech vrátila na rakouský A1 Ring, dnes známý jako Red Bull Ring, a po vstupenkách se tak dle očekávání během pár dní jen zaprášilo. Velmi krátký okruh s pouhými devíti zatáčkami sliboval dramatickou podívanou, zvláště po překvapivém výsledku kvalifikace.
Vůbec první pole position od roku 2008 v ní získal brazilský pilot Felipe Massa, za ním vystartoval jeho finský kolega ze stáje Williams Bottas. Třetí pozice na startovním roštu patřila průběžnému lídrovi šampionátu Nicu Rosbergovi s mercedesem, jeho stájový parťák Lewis Hamilton se ale musel pokusit o stíhací jízdu až z devátého místa.
Hned po startu se Rosberg přehnal kolem Bottase, ten si vzal stříbrnou příčku zpět skvěle vyjetou druhou zákrutou. Nejlépe ovšem odstartoval již zmiňovaný Hamilton, který se z deváté pozice posunul na pátou, ve druhém kole navíc předjel ferrari Fernanda Alonsa a byl už čtvrtý.
V pořadí Massa, Bottas, Rosberg a Hamilton se na Red Bull Ringu kroužilo až do 12. kola, kdy postupně zamířily pro přezutí k mechanikům oba mercedesy. Po nich se do boxů vydal také lídr závodu Felipe Massa a po návratu na trať se dokázal vklínit před Hamiltona, ale až za Rosberga. Brit jej navíc záhy předjel. V 16. kole zamířil pro nové pneumatiky také Bottas, který se následně zařadil na druhé místo za Rosberga.
Vettela opět zradila technika
Nálepku smolaře sezóny potvrdil úřadující světový šampión Sebastian Vettel. Již ve druhém kole se opakovala v letošním ročníku typická situace, kdy německý pilot bezmocně gestikuluje z kokpitu formule, která právě nečekaně přišla o svůj výkon. Mechanici v boxech sice dokázali Vettelův vůz oživit, mistr světa ale nakonec svůj souboj s technikou vzdal ve 37. kole a ze závodu definitivně odstoupil.
Po 30 odjetých okruzích opustil čelo soutěžního vláčku Sergio Pérez ze stáje Force India, který vsadil na plnou nádrž a minimum zastávek v boxech, díky čemuž mu favorité koukali na zadní nápravu od 17. kola. Jeho monopost ale jistě nabývá na síle, protože Mexičan zajel nejrychlejší kolo závodu a nakonec projel cílem jako šestý.
Ve 42. kole přišel o druhou příčku Bottas poté, co se vedoucí jezdci postupně vyměnili u mechaniků, a na čele se tak usadila klasická dvojice letošní sezóny - vedoucí Rosberg a dotírající stájový kolega Hamilton.
Ve stejném pořadí projely oba mercedesy pod šachovnicovým praporkem, i když Rosberg ještě zalaškoval se svým vozem, když těsně před cílem v jedné ze zatáček probrzdil, a potvrdily dominanci německé stáje. Rosberg si triumfem na Red Bull Ringu upevnil průběžné první místo šampionátu právě před britským kolegou Hamiltonem. První stupně vítězů si vyjel třetí Bottas z Williamsu.
Výsledky Velké ceny Rakouska formule 1: |
---|
1. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:27:54,976 (prům. rychlost 209,617 km/h) |
2. Hamilton (Brit.Mercedes) -1,932 |
3. Bottas (Fin./Williams) -8,172 |
4. Massa (Braz./Williams) -17,358 |
5. Alonso (Šp./Ferrari) -18,553 |
6. Pérez (Mex./Force India) -28,546 |
7. Magnussen (Dán./McLaren) -32,031 |
8. Ricciardo (Austr./RedBull) -43,522 |
9. Hülkenberg (Něm./Force India) -44,137 |
10. Räikkönen (Fin./Ferrari) -47,777 |
Průběžné pořadí MS (po 8 z 19 závodů): |
1. Rosberg 165 b. |
2. Hamilton 136 |
3. Ricciardo 83 |
4. Alonso 79 |
5. Vettel (Něm./Red Bull) 60 |
6. Hülkenberg 59 |
7. Bottas 55 |
8. Button (Brit./McLaren) 43 |
9. Massa 30 |
10. Magnussen 29 |
Pohár konstruktérů: |
1. Mercedes 301 |
2. Red Bull 143 |
3. Ferrari 98 |
4. Force India 87 |
5. Williams 85 |
6. McLaren 72 |
7. Toro Rosso 12 |
8. Lotus 8, 9. Marussia 2 |