Článek
Stejně jako před týdnem v belgickém Spa byl i v Monze k vidění v úvodní části prvního tréninku testovaný systém ochrany kokpitu pracovně pojmenovaný Halo. Konstrukce nad místem pilota zdobila vůz Jensona Buttona, Sergia Péreze a Maxe Verstappena. Jen Button ale odjel s ochranným rámem víc než jedno kolo a zajel čas 1:28,922.
Trať nicméně zcela ovládly oba vozy Mercedesu. Rosberg na měkké směsi stanovil nejrychlejší dopolední čas 1:22,959 min., Hamilton byl o dvě desetiny pomalejší.
Při své poslední Velké ceně Itálie se hned v úvodu potýkal s problémy Felipe Massa. Brazilský pilot, který byl v minulosti díky angažmá ve Ferrari jako doma, měl potíže s turbem a jeho výkon nestačil na lepší než 14. pozici.
Ani druhý trénink nepřinesl odpoledne velké překvapení, oba rivalové z jednoho týmu si jen prohodili pořadí. Hamilton zlepšil denní maximum na nejrychlejším okruhu v seriálu na 1:22,801 min. a Rosberg za časem britského pilota zaostal o 193 tisícin sekundy. Nejblíž na dostřel dominantnímu páru se dokázal dostat Sebastian Vettel s ferrari, jehož od Hamiltona dělilo 453 tisícin sekundy.
Monza má na tři roky klid
Ještě před pokračováním motoristického víkendu byla přímo na tradičním okruhu nedaleko Milána zajištěna budoucnost Velké ceny Itálie na autodromu nedaleko Milána. Promotér F1 Bernie Ecclestone, který další setrvání závodu v Monze zpochybňoval, se domluvil na tříletém prodloužení kontraktu se šéfem italského automobilového svazu Angelem Sticchim Damianim. Na organizaci závodu si mj. dělal zálusk i autodrom v Imole.
Velká cena Itálie pokračuje v sobotu od 14.00 kvalifikačním bojem o pozice na startovním roštu a ve stejný čas pak začne i nedělní závod.
Velká cena Itálie - tréninky | ||
---|---|---|
1. trénink | ||
1. Rosberg (Něm./Mercedes) | 1:22,959 min. | 37 kol |
2. Hamilton (Brit./Mercedes) | +0,203 s | 36 kol |
3. Räikkönen (Fin./Ferrari) | +1,088 | 16 kol |
4. Vettel (Něm./Ferrari) | +1,348 | 17 kol |
5. Pérez (Mex./Force India) | +1,691 | 32 kol |
6. Grosjean (Fr./Haas) | +1,804 | 17 kol |
7. Bottas (Fin./Williams) | +1,826 | 37 kol |
8. Verstappen (Niz./Red Bull) | +2,023 | 25 kol |
9. Gutiérrez (Ven./Haas) | +2,154 | 19 kol |
10. Ricciardo (Aus./Red Bull) | +2,161 | 17 kol |
11. Button (Brit./McLaren) | +2,392 | 23 kol |
12. Celis Jr. (Mex./Force India) | +2,408 | 30 kol |
13. Alonso (Šp./McLaren) | +2,548 | 14 kol |
14. Massa (Braz./Williams) | +2,881 | 18 kol |
15. Ericsson (Švéd./Sauber) | +2,894 | 20 kol |
16. Sainz Jr. (Šp./Toro Rosso) | +3,014 | 20 kol |
17. Kvjat (Rus./Toro Rosso) | +3,115 | 20 kol |
18. Ocon (Fr./Manor) | +3,432 | 30 kol |
19. Nasr (Braz./Sauber) | +3,480 | 21 kol |
20. Wehrlein (Něm./Manor) | +3,803 | 28 kol |
21. Palmer (Brit./Renault) | +3,852 | 35 kol |
22. Magnussen (Dán./Renault) | +3,997 | 32 kol |
2. trénink | ||
1. Hamilton | 1:22,801 min. | 40 kol |
2. Rosberg | +0,193 s | 42 kol |
3. Vettel | +0,453 | 33 kol |
4. Räikkönen | +0,626 | 28 kol |
5. Verstappen | +0,931 | 25 kol |
6. Ricciardo | +1,202 | 33 kol |
7. Alonso | +1,458 | 24 kol |
8. Bottas | +1,498 | 41 kol |
9. Grosjean | +1,715 | 35 kol |
10. Button | +1,748 | 28 kol |
11. Massa | +1,755 | 20 kol |
12. Hülkenberg (Něm./Force India) | +1,786 | 40 kol |
13. Pérez | +1,852 | 42 kol |
14. Gutiérrez | +1,873 | 33 kol |
15. Ericsson | +2,180 | 25 kol |
16. Wehrlein | +2,282 | 38 kol |
17. Sainz | +2,439 | 31 kol |
18. Ocon | +2,474 | 13 kol |
19. Magnussen | +2,754 | 39 kol |
20. Kvjat | +2,813 | 33 kol |
21. Nasr | +2,842 | 31 kol |
22. Palmer | +3,032 | 45 kol |