Článek
Mercedes v Bahrajnu představil novou verzi své formule W16. Na trati se v ní jeho závodníci projedou v úterý v rámci natáčecího dne a ve středu se v novém voze již zúčastní oficiálního předsezónního testování.
Pilotem Mercedesu pro aktuální rok je George Russell, pro kterého se jedná o čtvrtou sezonu ve Stříbrných šípech a sedmou v šampionátu F1 celkově. Prvním rokem ale bude tím zkušenějším pilotem. Jeho loňského parťáka Lewise Hamiltona po odchodu do Ferrari totiž nahradí mladíček a jeden ze šesti nováčků na gridu, Andrea Kimi Antonelli.
„Oba současní jezdci prošli naším juniorským programem, to je výsledek našeho úsilí o podporu a rozvoj talentů,“ Chválil práci týmu jeho šéf Toto Wolff.

Mercedes W16
„George už dokázal, že je skvělým pilotem, který může bojovat o titul mistra světa, pakliže mu dodáme dostatečně rychlé auto, a jako starší jezdec bude pomáhat Kimimu. Ten má veškeré předpoklady k tomu, aby v našem sportu dokázal velké věci, ale bude to jeho první sezona, takže počítáme s tím, že udělá pár chyb, ze kterých se bude muset poučit.“
První monopost po odchodu sedminásobného mistra světa Hamiltona, jenž v německé stáji působil od roku 2012, nepřekvapil zbarvením – to bylo oznámeno už v úterý na londýnském slavnostním zahájení sezony ku příležitosti oslavy 75 let formule 1.
Téměř o týden později už veřejnost zná nejen barvy, ale i podobu vozu, se kterým se Russell s Antonellim od středy pustí do testování a který s nějakou úpravou bude tím vozem, v němž vstoupí v Austrálii 16. března do nového ročníku královské kategorie motorsportu.
„Jsme na prahu nové, vzrušující éry v historii naší stáje. Všichni v týmu přes zimu tvrdě pracovali, ale výsledky té práce se projeví až v sezoně. Austrálie nám ukáže, jak jsme na tom v porovnání s konkurencí. Minulá sezona byla na dráze nesmírně vyrovnaná, a i když jsme vyhráli několik závodů, pořád míříme výš,“ těšil se na nový ročník plný závodů Wolff.
Hlavním cílem Mercedesu pro model W16 byly změny v aerodynamice vozu a nový design zavěšení kol.
„Chtěli jsme eliminovat problémy s vjezdem do pomalých zatáček a taky nepoměr v teplotách pneumatik, kvůli kterému naše vozy nepodávaly ve všech závodech konzistentní výkony,“ vysvětloval technický ředitel James Allison.
„Vývoj monopostů je v pokročilé fázi. Je to proto, že už jde o čtvrtý rok současných regulí. Proto je těžší výrazněji srazit čas na okruhu. Zaměřili jsme se hlavně na problémové body z minulého roku a s posunem, který se nám během zimy podařil, jsme spokojeni. Těšíme se, až zjistíme, jak obstojíme tváří v tvář konkurenci.“
Mercedes se odhalením svého vozu stal letos už sedmou stájí, která představila svou formuli. Před ním to stihli McLaren, Williams, Haas, Racing Bulls, Ferrari a Aston Martin. Veřejnost tím pádem čeká už jen na podobu vozů Red Bullu, Sauberu a Alpinu, které by měly své monoposty představit v následujících dnech.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.