Článek
„Nemůžeme složit ruce do klína a odpočívat," varoval Hamilton během příprav na druhý závod letošního ročníku mistrovství světa. „Jsem si jistý, že Renault (dodavatel motorů např. pro stáj Red Bull) a Ferrari půjdou výkonnostně nahoru, takže musíme vytěžit maximum z našeho dosavadního náskoku. Mně se to v Melbourne sice nepovedlo, ale to je minulost. Doufám, že další DNF (Did Not Finish - Nedokončil) už u mého jména v průběhu sezóny nebude," podotkl světový šampión z roku 2008, jehož v Austrálii zradila technika.
Rosberg půjde poprvé v kariéře do závodu v roli lídra mistrovství světa a patřičně si novou situaci užívá. „Po závodu v Melbourne jsem si udělal krátkou dovolenou, a teď jsem zpět, plně koncentrovaný na další podnik. Zdá se, že jsme proti konkurenci trochu napřed, ale kdo ví, co jejich inženýři za ty dva týdny vymysleli. Výhoda je, že se můžeme soustředit jen na sebe. Věřím, že zopakujeme parádní výsledek z Austrálie," poznamenal německý jezdec, který v Melbourne Parku vyhrál o úctyhodných 26 sekund.
Ricciardo se s diskvalifikací srovnal
Druhé místo po diskvalifikaci Daniela Ricciarda z Red Bullu senzačně získal při své první Grand Prix v kariéře dánský mladík Kevin Magnussen z McLarenu a britská stáj i díky třetímu místu Jensona Buttona vede Pohár konstruktérů. A boss McLarenu Ron Dennis věří, že náskok Mercedesu bude v Malajsii o kus menší. „V Austrálii byli rychlejší až o 1,5 sekundy na kolo. Snažili jsme se najít zlepšení a půlsekundu by to možná ubrat mohlo. Uvidíme," prohlásil protřelý harcovník.
Tvrdý direkt v podobě diskvalifikace je zárukou patřičné dávky motivace pro Ricciarda. Australského jezdce na domácí půdě jury pět hodin po závodu připravila o druhé místo kvůli překročení povoleného průtoku paliva (Red Bull se odvolal a FIA bude případ řešit 14. dubna). „Samozřejmě mi chvíli trvalo, než jsem to překousl, ale už jsem v pohodě," ujistil čtyřiadvacetiletý závodník. A problémy se senzorem měřícím průtok paliva prý Ricciardo neřeší. „To byla spíš věc inženýrů. Já skočím do auta a hurá na trať," těšil se na další duel v královské disciplíně.
Program druhého podniku letošního MS F1 odstartují tradiční páteční měřené tréninky (3.00 a 7.00 SEČ), v sobotu se jede kvalifikace (9.00 SEČ) a nedělní závod má start naplánovaný na 10.00 SELČ. Změna času proběhne v noci ze soboty na neděli.
Charakteristika okruhu v Sepangu |
---|
Délka trati: 5,543 km |
Délka závodu: 56 kol = 310,408 km |
Počet pravých zatáček: 10 |
Počet levých zatáček: 5 |
Počet Velkých cen: 15 |
Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.), Fernando Alonso (Šp.) a Sebastian Vettel (Něm./Red Bull) 3 - Ferrari 6 |
Nejvíce pole position: Michael Schumacher 5 - Ferrari 7 |
Nejrychlejší kolo v závodu: Juan Pablo Montoya (Kol./Williams), 2004: 1:34,223 min. |
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher (Ferrari), 2004: 1:33,074 min. |
Nejrychlejší závod: Giancarlo Fisichella (It./Renault), 2006: 1:30:40,529 = 205,397 km/h |
Vítězové předchozích pěti závodů: 2009 - Jenson Button (Brit./Brawn GP), 2010 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2011 - Sebastian Vettel, 2012 - Fernando Alonso (Šp./Ferrari), 2013 - Sebastian Vettel. |