Hlavní obsah

Mercedes doufá, že ujede soupeřům i v Malajsii. Hamilton se další zrady nebojí

Praha/Sepang

Ocitli se v roli lovné zvěře. Stáj Mercedes naplnila před dvěma týdny při Velké ceně Austrálie vozů formule 1 roli papírových favoritů a Nico Rosberg si v Melbourne hladce dojel pro vítězství. A tak není divu, že si tento víkend v Malajsii na syna slavného Kekeho Rosberga i jeho parťáka za volantem dalšího vozu stáje Lewise Hamiltona brousí celé startovní pole zuby.

Foto: Samsul Said, Reuters

Lewis Hamilton na cestě do garáže týmu Mercedes na okruhu v Sepangu.

Článek

„Nemůžeme složit ruce do klína a odpočívat," varoval Hamilton během příprav na druhý závod letošního ročníku mistrovství světa. „Jsem si jistý, že Renault (dodavatel motorů např. pro stáj Red Bull) a Ferrari půjdou výkonnostně nahoru, takže musíme vytěžit maximum z našeho dosavadního náskoku. Mně se to v Melbourne sice nepovedlo, ale to je minulost. Doufám, že další DNF (Did Not Finish - Nedokončil) už u mého jména v průběhu sezóny nebude," podotkl světový šampión z roku 2008, jehož v Austrálii zradila technika.

Rosberg půjde poprvé v kariéře do závodu v roli lídra mistrovství světa a patřičně si novou situaci užívá. „Po závodu v Melbourne jsem si udělal krátkou dovolenou, a teď jsem zpět, plně koncentrovaný na další podnik. Zdá se, že jsme proti konkurenci trochu napřed, ale kdo ví, co jejich inženýři za ty dva týdny vymysleli. Výhoda je, že se můžeme soustředit jen na sebe. Věřím, že zopakujeme parádní výsledek z Austrálie," poznamenal německý jezdec, který v Melbourne Parku vyhrál o úctyhodných 26 sekund.

Ricciardo se s diskvalifikací srovnal

Druhé místo po diskvalifikaci Daniela Ricciarda z Red Bullu senzačně získal při své první Grand Prix v kariéře dánský mladík Kevin Magnussen z McLarenu a britská stáj i díky třetímu místu Jensona Buttona vede Pohár konstruktérů. A boss McLarenu Ron Dennis věří, že náskok Mercedesu bude v Malajsii o kus menší. „V Austrálii byli rychlejší až o 1,5 sekundy na kolo. Snažili jsme se najít zlepšení a půlsekundu by to možná ubrat mohlo. Uvidíme," prohlásil protřelý harcovník.

Tvrdý direkt v podobě diskvalifikace je zárukou patřičné dávky motivace pro Ricciarda. Australského jezdce na domácí půdě jury pět hodin po závodu připravila o druhé místo kvůli překročení povoleného průtoku paliva (Red Bull se odvolal a FIA bude případ řešit 14. dubna). „Samozřejmě mi chvíli trvalo, než jsem to překousl, ale už jsem v pohodě," ujistil čtyřiadvacetiletý závodník. A problémy se senzorem měřícím průtok paliva prý Ricciardo neřeší. „To byla spíš věc inženýrů. Já skočím do auta a hurá na trať," těšil se na další duel v královské disciplíně.

Program druhého podniku letošního MS F1 odstartují tradiční páteční měřené tréninky (3.00 a 7.00 SEČ), v sobotu se jede kvalifikace (9.00 SEČ) a nedělní závod má start naplánovaný na 10.00 SELČ. Změna času proběhne v noci ze soboty na neděli.

Charakteristika okruhu v Sepangu
Délka trati: 5,543 km
Délka závodu: 56 kol = 310,408 km
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 5
Počet Velkých cen: 15
Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.), Fernando Alonso (Šp.) a Sebastian Vettel (Něm./Red Bull) 3 - Ferrari 6
Nejvíce pole position: Michael Schumacher 5 - Ferrari 7
Nejrychlejší kolo v závodu: Juan Pablo Montoya (Kol./Williams), 2004: 1:34,223 min.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher (Ferrari), 2004: 1:33,074 min.
Nejrychlejší závod: Giancarlo Fisichella (It./Renault), 2006: 1:30:40,529 = 205,397 km/h
Vítězové předchozích pěti závodů: 2009 - Jenson Button (Brit./Brawn GP), 2010 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2011 - Sebastian Vettel, 2012 - Fernando Alonso (Šp./Ferrari), 2013 - Sebastian Vettel.