Článek
Mistrovský tým Mercedes poprvé nasadil DAS během předsezonních testů a vyvolal tím značný poprask. Systém umožňuje jezdcům pohybovat volantem od sebe a k sobě a tím měnit sbíhavost předních kol. Úpravou geometrie se snižuje tření pneumatik a tím pádem i jejich opotřebení.
"Komisaři mají za to, že DAS je součástí řízení, i když nekonvenční. Neporušuje tak pravidla týkající se zavěšení," uvedla jury po nočním jednání. Podle pravidel se zavěšení kol během jízdy nesmí nijak měnit.
V Mercedesu rozhodnutí uvítali. "Myslíme, že jsme v právu. S FIA jsme o tom hodně diskutovali, proto to v autě máme. Spory a jiné pohledy na technické inovace k formuli 1 vždycky patřily. S tím se musí počítat," řekl k protestu Red Bullu šéf německého týmu Toto Wolff.
Zástupci rakouské stáje rozhodnutí akceptovali. "Chtěli jsme jasné stanovisko. Takové, jaké jsme si představovali, jsme nedostali. Pořád máme své pochybnosti," řekl poradce Red Bullu Helmut Marko televizní stanici ORF.
Mercedes bude v letošní sezoně, která začíná kvůli koronaviru s velkým zpožděním, útočit na sedmý titul mezi týmy i jezdci. Pátečním úvodním tréninkům ve Spielbergu kralovali šestinásobný šampion Brit Hamilton a Fin Bottas.