Článek
Podle španělského deníku El Mundo panuje mezi stájemi shoda, jak by měla pohonná jednotka budoucnosti vypadat. Místo současného osmiválcového motoru o objemu 2,4 litru by měla F1 vsadit na čtyřválec o objemu pouhých 1,5 litru s dvojitým turbem, přímým vstřikem a výkonem 670 koní. Nové řešení má přinést méně zplodin, menší spotřebu a lepší dostupnost pro menší stáje.
„Pokud má formule 1 něco přinést běžnému automobilismu, pak nejlepším řešením je turbomotor s přímým vstřikováním. Z hlediska efektivity je to ideální a my bychom takové řešení určitě podpořili,“ nechal se slyšet generální ředitel automobilky Ferrari Amedeo Felisa.
Šéf Mercedesu Norbert Haug se přiklonil k nutnosti menší spotřeby i omezení emisí, současně ale upozornil, že formule 1 musí zůstat výzkumnou laboratoří motorismu. A proto asi nikdy nebude totálně „zelená“. „Co je na formuli 1 fascinující? Že je rychlá, hlasitá a na hraně. Můžeme se bavit o řešeních s ohledem na životní prostředí. F1 si ale musí zachovat technologický přístup. Boeing 747 při letu z Evropy do Japonska možná spotřebuje víc paliva než celá formule 1 za sezónu. Motor o výkonu 700 koní ale nikdy nebude nejzelenější,“ poznamenal Haug.