Článek

Nový vůz stáje F1 Red Bull RB8

Nový monopost F2012.
„Jako každý rok bylo třeba zrevidovat kompletní design vozu podle nových pravidel. A když jsme dali všechno dohromady, vyšlo nám, že se můžeme dál držet naší filosofie,“ poznamenal technický šéf McLarenu Paddy Lowe v rozhovoru pro britský magazín Autosport.
Stáj z Wokingu se nemusela pouštět do radikální úpravy nosu díky konceptu nízko položeného šasi, který razila narozdíl třeba od mistrovského Red Bullu. „Oni přišli s trendem vyššího šasi, kterého se pak chytily i další stáje. A protože mají nejrychlejší vůz, tak se dalo očekávat, že se budou snažit stávajícího designu držet. Z toho vyšel koncept se zlomeným nosem,“ prohlásil Lowe.
Bezprostředně po premiérách letošních monopostů se objevily dohady, zda bude zlomený nos mistrovským trikem pro nadcházející sezónu. Lowe o tom přesvědčen není. „Nemyslím si, že bychom nezachytili nějaký zásadní trend. Vedli jsme v patrnosti, že můžeme šasi zvýšit, ale neudělali jsme to. Ani předtím, ani teď. Držíme se zavedené filosofie,“ dodal.