Hlavní obsah

Má nasr… v helmě, křičel Ricciardo. Za cílem závodu F1 ho málem sestřelil frustrovaný týmový kolega

Závod formule 1 obvykle končí projetím okolo šachovnicové vlajky a následující, tzv. dojezdové kolo už je pro piloty ve znamení loučení, mávání divákům i děkování týmu. Nicméně po Velké ceně Bahrajnu se rozhodl Júki Cunoda jít proti zvyklostem, svým způsobem závodil dál a ve své frustraci málem na trati sestřelil Daniela Ricciarda. Ten je přitom jeho týmovým kolegou ve Visa Cash App RB, neboli „béčku“ Red Bullu.

Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool

Týmoví kolegové Júki Cunoda a Daniel Ricciardo.

Článek

Odehrálo se to víceméně ve stínu ohňostrojů, které na okruhu v Sachíru oslavovaly vítězného Maxe Verstappena i další piloty na stupních. Júki Cunoda, v závodě na 14. místě, nepochopitelně v dojezdovém kole sešlápl plyn a téměř v plné rychlosti v jedné ze zatáček předjel třináctého Daniela Ricciarda.

Brzdit začal až na poslední chvíli, takže se z jeho pneumatik zakouřilo, a Ricciardo se tak díky své normální jízdě zase ocitl před ním.

A tak Japonec znovu „zatopil pod kotlem“ a Ricciarda těsně předjel. „Co to doprd… bylo? Má nasr… v helmě,“ křičel Ricciardo směrem k Cunodovi do týmového rádia. Aby později v rozhovoru pro F1 TV přidal: „Nevím, co dělal. Nazveme to třeba nevyzrálost, protože ho očividně frustruje týmová režie.“

Ano, ta byla nepochybně důvodem, že v Cunodovi v cíli bouchly saze.

Pět kol před cílem se totiž Cunoda ocitl za Magnussenem. Za Cunodou jel zase Ricciardo, který měl na rozdíl od Japonce nasazenou měkčí sadu pneumatik. A tak Cunoda v týmovém rádiu uslyšel pokyn, aby parťákovi uvolnil cestu. „Děláte si ze mě srandu? Teď,“ zněla jeho odpověď.

Nakonec uposlechl, nicméně ani Australan se před Magnussena neprokousal.

„Ano, diskutovali jsme o týmovém pořadí. Júkimu jsme řekli: ‚Musíš předjet Magnussena, jinak tě vyměníme.‘ Měl na to dvě kola a nezvládl to. Proto přišel od nás pokyn,“ řekl generální ředitel stáje Peter Bayer. „A že reagoval podrážděně? To je normální. Je to emocionální jezdec. Není to pro piloty jednoduché, když jsou v závodní zóně a myslí si, že dokážou předjet soupeře. Ale my z dat vidíme, že to nedokážou, takže musíme sami rozhodnout.“

Ricciardo pak vyprávěl, že Cunoda o této strategii věděl už před závodem a že v danou chvíli měl prostě Australan větší šanci na předjetí soupeře. Je ale k diskusi, a možná to právě rozlítilo Japonce, zda mu Ricciardo neměl těsně před cílem pozici vrátit.

Ano, body by to týmu tak jako tak nezajistilo, ale staré pořekadlo v motorsportu říká, že největším soupeřem je váš týmový kolega. A v béčku Red Bullu to platí možná dvojnásob, protože dobré výkony vás mohou katapultovat o patro výš. Ricciardo je navíc brán za hlavního adepta, jenž by mohl u Red Bullu nahradit Péreze. Jenže Cunoda cítí, že by se do „konkurzu“ mohl přihlásit rovněž.

Teď ale s Ricciardem i kvůli pokynu jeho šéfů prohrává 0:1.

Související témata: