Hlavní obsah

Hamilton si ve Ferrari připsal první triumf, v Číně ovládl sprint

Aktualizováno

Pro první vítězství v červené barvě Ferrari si dojel Lewis Hamilton. Sprint zvládl způsobem start–cíl a nikoho před sebe celých 19 kol nepustil. Na druhém místě dojel Oscar Piastri z McLarenu a na třetím Max Verstappen z Red Bullu. Lídr šampionátu Lando Norris se propadl na osmou příčku a připsal si jeden bod.

Foto: Tyrone Siu, Reuters

Lewis Hamilton slaví vítězství ve sprintu.

Článek

Hlavním tématem sprintu bylo opotřebení pneumatik. S tím od poloviny zkráceného závodu zápolily všechny stáje, ale jedna méně než ostatní. Ferrari, které ještě minulý týden mělo problém s přehříváním zadních gum, dokázalo ve zkráceném závodě triumfovat.

„Mám pocit, že spousta lidí podcenila náročnost přestupu k novému týmu, o to lepší pocit je dnes poprvé vyhrát. Celý tým odvedl skvělou práci a vím, že chtějí vyhrávat. Já na sobě ale tlak necítím, prostě se snažím zůstat v klidu a pokračovat v dobré práci. Sezona je běh na dlouhou trať a jednorázový úspěch nemusí nic znamenat,“ věděl Hamilton po prvním úspěchu.

Pro vítězství si z první pozice dojel sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton o téměř 7 sekund před druhým Piastrim, který v 15. kole překonal Maxe Verstappena. Nizozemec ve službách Red Bullu se ještě v posledním kole musel třást, aby ho nepředjeli George Russell a Charles Leclerc, ale pódiové umístění uhájil.

„Snažil jsem se ze závodu vytěžit co nejvíc, ale posledních 8 kol už jsem se trápil na ojetých pneumatikách. Celou dobu na mě dotíral Oscar (Piastri) a já ho chtěl udržet mimo DRS zónu, ale nepodařilo se. Třetí místo je podle mě přesto úspěch a pokusíme se poučit pro nedělní závod,“ řekl v cíli Verstappen.

Zklamaný ze sprintu odchází aktuální lídr žebříčku jezdců Lando Norris, který po nepovedené kvalifikaci startoval ze šesté pozice. Vlastní chybou v prvním kole se ale propadl až na deváté místo, a nakonec tak mohl být rád za jeden bod, když se mu podařilo předjet Strolla. Tím větší zklamání to pro něj musí být, že Norrisův týmový kolega Piastri skončil druhý.

„Dojet druhý je vždycky skvělý výsledek. Už jsem neměl dost rychlosti na předjetí Lewise, ale i tak to byl velmi produktivní sprint. Máme několik nápadů na dnešní kvalifikaci a zítřejší závod, které nám snad pomohou být ještě úspěšnější,“ prozradil Piastri.

Jediný, kdo za celý závod absolvoval zastávku v boxech, aby vyměnil sjeté pneumatiky, byl Carlos Sainz z Williamsu. Ve 12. kole ztratil 3 místa a rozhodl se pro výměnu kol. Ta mu ale nijak zásadně nepomohla, a i když se dostal před tři piloty, skončil sedmnáctý.

Jeho stáj musela už v ranních hodinách řešit nepříjemnosti, když před sportovními komisaři obhajovala nedodaný záznam z kamer monitorujících flexibilitu křídel během tréninku. Nakonec Williams vyvázl s pokutou na 50 tisíc euro (asi 1,25 milionu KČ), z nichž 40 tisíc (milion KČ) je podmíněných do konce roku. Prohřešek týmu se tak nesmí opakovat.

Problémem oficiálně bylo, že Williams očekával, že kamery, které dodává mezinárodní automobilová federace FIA budou mít vložené paměťové karty, ty ale měla za úkol obstarat každá stáj. Ani přes prohřešek nepanuje podezření z podvodů ohledně ohebnosti křídel a komisaři udělili stáji „jen“ pokutu.

Čínský závodní víkend pokračuje kvalifikací (8:00 SEČ) a nedělním hlavním závodem (8:00 SEČ).

Sprint na Velkou cenu Číny, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Šanghaji:
1. Hamilton (Brit./Ferrari) 30:39,965
2. Piastri (Austr./McLaren) -6,889
3. Verstappen (Niz./Red Bull) -9,804
4. Russell (Brit./Mercedes) -11,592
5. Leclerc (Mon./Ferrari) -12,190
6. Cunoda (Jap./Racing Bulls) -22,288
7. Antonelli (It./Mercedes) -23,038
8. Norris (Brit./McLaren) -23,471
9. Stroll (Kan./Aston Martin) -24,916
10. Alonso (Šp./Aston Martin) -38,218
11. Albon (Thaj./Williams) -39,292
12. Gasly (Fr./Alpine) -39,649
13. Hadjar (Fr./Racing Bulls) -42,400
14. Lawson (N. Zél./Red Bull) -44,904
15. Bearman (Brit./Haas) -45, 649
16. Ocon (Fr./Haas) -46,182
17. Sainz (Šp./Williams) -51,376
18. Bortoleto (Bra./Sauber) -53,940
19. Hülkenberg (Něm./Sauber) -56,682
20. Doohan (Austr./Alpine) -1:10,212
Průběžné pořadí MS:
1. Norris 26
2. Verstappen 24
3. Russell 20
4. Antonelli 14
5. Albon 10
6. Hamilton 9
7. Piastri 9
8. Leclerc 8
9. Stroll 8
10. Hülkenberg 6
11. Cunoda 3
Pohár konstruktérů:
1. McLaren 35
2. Mercedes 34
3. Red Bull 24
4. Ferrari 17
5. Williams 10
6. Aston Martin 8
7. Sauber 6
8. Racing Bulls 3

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.