Článek
Systém KERS je vedle aerodynamických změn a návratu bezdrážkových pneumatik - tzv. slicků - hlavní novinkou pro nadcházející sezónu formule 1. Stejně jako ostatní úpravy regulí má přispět ke snadnějšímu předjíždění a větší atraktivitě závodů. „Funguje to. Zmáčknete knoflík a cítíte, jak vás to vystřelí dopředu. Z mého osobního pohledu to ale příliš pozitivní není. Systém přece jen něco váží a ovlivní rozložení hmotnosti ve voze. Což je pro mě - při mé výšce a váze - vcelku limitující,“ postěžoval si Kubica, jenž patří s mírami 184 cm a 73 kg ke Goliášům formule 1.
Na stole je proto otázka, nakolik bude získané zrychlení přínosem proti váhové nerovnováze. „Až první závod ukáže, která konfigurace bude výhodnější,“ říká Kubica, jehož stáj je jedním z hlavních obhájců systému KERS. Tým Ferrari se po počáteční kritice vrhl také do vývoje, na začátek sezóny ale chystá monopost s i bez KERS. „Naším cílem je nasadit vůz s KERS do první Velké ceny. Pracujeme ale také na voze, který tento systém nevyužívá,“ prohlásil technický šéf stáje z Maranella Aldo Costa.