Článek
Kubica v Montrealu v rychlosti kolem 300 km/h zavadil o toyotu Jarna Trulliho, následný náraz do bariéry jeho vůz katapultoval přes trať, kde se v totálně zdemolovaném monopostu zastavil o druhou bariéru. Ačkoliv jej z vozu museli vyprostit záchranáři, vyvázl dvaadvacetiletý polský pilot z havárie jen s pochroumaným kotníkem, což potvrdilo vysoký bezpečnostní standard současné formule 1. Před deseti lety by podle mnohých expertů podobný náraz patrně nepřežil...
Rodák z Krakova se cítil být připraven hned o týden později na Velkou cenu v USA, lékaři ale jeho start v Indianapolis zakázali. Další případný náraz by totiž mohl znamenat vážné ohrožení jeho zdraví. Po čtvrteční prohlídce v Magny-Cours už ale lékaři neměli proti jeho návratu námitky.
„Jsem stoprocentně fit a už se nemůžu dočkat návratu za volant. Jsem rád, že jsem přišel jen o závod v Indianapolis. Minulý týden v Silverstonu jsem ještě nesměl testovat, ale věnoval jsem se alespoň fyzické přípravě,“ uvedl Kubica, jehož před dvěma týdny zastoupil teprve devatenáctiletý Němec Sebastian Vettel, který si při své premiéře v královské třídě dojel pro bod za osmé místo a stal se vůbec nejmladším pilotem v historii formule 1, jemuž se podařilo bodovat v závodu MS.
Zázrak? Hloupost, říká Kubica
Hrůzostrašná havárie je podle polské církve jasným důkazem nadpřirozených sil zesnulého papeže Jana Pavla II. Zatímco kněží věří, že nehoda pomůže k prohlášení papeže za svatého, Kubica to označil za hloupost. "Nevím, kdo nebo co mě zachránilo, důležité ale je, že jsem vyvázl bez zranění a ne rozsekaný na kousky," řekl agentuře Reuters Kubica, jenž závodí se jménem Jana Pavla II. na helmě a stejně jako někdejší papež se narodil v Krakově.
"Myslím si, že je to hloupost. V Polsku se toho napíše a napovídá hodně," dodal. Diecéze v Krakově chce Kubicovo přežití při havárii, kdy narazil do zdi a jeho vůz se několikrát převrátil, zařadit na seznam zázraků, které je potřeba doložit, aby mohl být Jan Pavel II. prohlášen za svatého.