Článek
Mercedes v Barceloně otestoval bizarní díl s vírou, že by podobné řešení mohlo ukončit debatu o příliš tiché formuli 1, která se rozhořela po letošním nástupu nové generace šestiválcových turbomotorů. Úlohy objevitele se během druhého dne testů zhostil Nico Rosberg, který ale po příjezdu do garáže neměl dobré zprávy.
„Bohužel to vůbec nic nezměnilo. Musíme hledat dál. Chceme, aby vozy měly důstojný zvuk," prohlásil druhý muž průběžného pořadí mistrovství světa.
Testoval brzdy i starty
Německý pilot po třinácti kolech plechový megafon odmontoval a posléze odjel dalších 89 okruhů, při nichž se snažil pracovat na drobnostech, jež by mu pomohly nahlodat současnou hegemonii týmového parťáka Lewise Hamiltona.
„Zaplaťpánbůh za tyhle dny. Během závodního víkendu nemáte vůbec šanci nějaké věci zkoušet. Tady můžu zkoušet různé varianty a porovnávat jejich efektivitu. Momentálně jsem se hodně koncentroval na oblast brzd, v níž jsem se letos necítil úplně stoprocentně. A rovněž jsme pracovali na startech," prozradil Rosberg.
Drobná zlepšení může syn slavného finského závodníka Kekeho Rosberga využít už za deset dnů, kdy se jede proslulá Velká cena Monaka. Osmadvacetiletý pilot bude v ulicích Monte Carla hájit loňské vítězství, v Barceloně ale navenek myslel na úspěch celého týmu. „Doufám, že dokážeme ještě zvýšit náš odstup od zbytku startovního pole. Monako je samozřejmě zcela speciální závod, nevidím ale důvod, proč bychom i tam neměli diktovat tempo," dodal.