Hlavní obsah

Kovalainen: Pohyblivé křídlo funguje dobře, ale do Monaka raději bez něj

PRAHA

Pilot Lotusu Heikki Kovalainen se zařadil mezi zastánce nastavitelného zadního křídla. FIA podle něj odvedla v této oblasti dobrou práci.

Foto: Marcelo del Pozo , Reuters

Heikki Kovalainen s monopostem Lotus.

Článek

Po třech závodech se objevují první hodnocení systému pro snížení odporu vzduchu a jsou pozitivní. Jezdcům zadní křídlo skutečně pomáhá předjíždět, což je cíl, který mělo také mnoho minulých změn v pravidlech, ale nikdy jej nesplnily.

"Myslím, že je jeho efekt dostačující," hodnotil Kovalainen pro ITV. "Myslím, že to v současnosti dělají správně, když omezují rovinku (kde je možné křídlo použít), jako v Číně, tam jsme ho nemohli využít na celé rovince. Podle mě je to tak správně, jinak by docházelo k předjíždění moc brzy. Takže pořád musíte počítat, jde o to, kdo zabrzdí později. Není to jen o rychlosti."

Ovládání zadního křídla ale vyžaduje od jezdců jistou pozornost, protože musí v závodě sledovat volant, aby věděli, jestli je jejich ztráta na soupeře menší než jedna sekunda, což je podmínka pro aktivaci systému. FIA proto zvažuje, že používání zadního křídla zakáže v Monaku, kde sebemenší ztráta pozornosti znamená náraz do bariér.

"Ano, myslím, že to není špatný nápad," komentoval Kovalainen. "V Monaku se stejně špatně předjíždí a jsou tu ty potenciální následky... Nechcete věnovat pozornost ničemu jinému než trati. Takže myslím, že tento nápad podporuje hodně věcí, dokonce i to, že v Monaku by to (křídlo) nemělo takové přínosy, prostě protože tam není pořádná rovinka nebo prostor pro předjetí jiného vozu. Dává to smysl."