Článek
Hamilton startoval do závodu v Monze z prvního místa, nepovedlo se mu ale ideálně odlepit z místa a do čela se probojoval Rosberg. Dotírající Brit ale nakonec získal ztracené vedení zpět. Rosberg totiž po nájezdu do 29. kola probrzdil první zatáčku, vjel do únikové zóny a na trať se vrátil za Hamiltonem.
Rosbergovo „zaváhání" okamžitě vyvolalo spekulace, že šlo o týmem nařízenou dodatečnou omluvu za vzájemnou kolizi při Velké ceně Belgie před dvěma týdny. Když ale tuto teorii slyšel šéf Mercedesu Toto Wolff, od srdce se jí zasmál.
„S takovou myšlenkou může přijít jen naprostý paranoik. Ovšem pokud to přišlo od nás, tak to bylo ďábelsky provedeno! Pravda je ovšem taková, že Nico musel dávat větší pozor na zadní brzdy a inkriminovanou zatáčku prostě probrzdil. I když to zní bizarně," poznamenal Wolff.
Donutil jsem Nika k chybám, pochvaloval si Hamilton
Konspirační teorií byl zaskočen i sám Rosberg. „Zaslechl jsem ty spekulace. Proč bych ale něco takového dobrovolně dělal? To přece nemá žádný rozumný důvod," nechápal německý pilot. „Lidé mají stále v hlavě Spa. To byla chyba, za kterou jsem se ale omluvil. Celou věc jsme si vyříkali a udělali jsme za tím tlustou čáru," podotkl lídr šampionátu.
Podle Hamiltona, který v aktuálním pořadí šampionátu ztrácí z druhého místa na svého týmového kolegu 22 bodů, Rosberg neunesl tlak, jemuž čelil od GP Belgie i během závodu v Monze, kde měl Hamiltona přilepeného za zadním křídlem. Chybu v první zatáčce totiž udělal hned dvakrát: nejprve dovolil Hamiltonovi snížit ztrátu a posléze se připravil o vedení. „Věděl jsem, že (na Rosberga) musím vyvinout tlak. Věděl jsem, že ho to může donutit k chybám," poznamenal mistr světa z roku 2008.
Vedení Mercedesu každopádně ocenilo, že po skandálu v Belgii mohlo slavit double s oběma vozy v cíli. „Pro mě je nejdůležitější, že byl Mercedes na prvním místě a double je bonus. Co se týká jezdců, chci být maximálně neutrální. Po incidentu ve Spa je výsledek z Monzy, myslím, dobrý pro všechny," uzavřel Wolff.