Článek
Pětadvacetiletý Schumacher přišel do Mercedesu po konci předloňského ročníku. Do té doby byl členem juniorské akademie Ferrari. V letech 2021 a 2022 závodil ve formuli 1 za tým Haas. Absolvoval 43 startů, nejlépe skončil před dvěma lety šestý ve Velké ceně Rakouska. Další příležitosti v soutěžním kokpitu v královské automobilové třídě ale nedostal.
V Mercedesu se Schumacher účastnil testů a pracoval na simulátoru. Závodil rovněž za tým Alpine v sérii vytrvalostních závodů WEC.
„Mickova tvrdá práce, píle a odhodlání v roli rezervního jezdce byly pro tým v posledních dvou letech zásadní,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff. „Je to ale především závodní jezdec. Jeho působení v F1 i letošní výkony ve vytrvalostním mistrovství světa ukázaly, že je to závodník neuvěřitelně vysokého kalibru, který si zaslouží být v těch nejlepších šampionátech,“ doplnil Wolff.
Touhu po nové výzvě přiznal i Schumacher. Další plány přesto nespecifikoval. Předpokládá se, že ho v pozici rezervního jezdce Mercedesu nahradí Fin Valtteri Bottas, který po sezoně odejde z týmu Sauber.
„Jsem Totovi a celému Mercedesu vděčný za zkušenosti, které jsem tu během dvou let získal. Nepochybně ze mě udělaly zkušenějšího závodního jezdce, protože jsem lépe poznal technické aspekty. Vidět ale tyto vozy při závodech a nebýt přitom v kokpitu je těžké. Chci se znovu stoprocentně soustředit na závodění a věnovat se sportovní stránce motorsportu,“ řekl Schumacher.