Článek
Jaké jsou vaše plány pro příští rok?Samozřejmě, že se dívám hodně vysoko, ale je potřeba zdůraznit, že nejde jen o mé osobní ambice. V sázce je jméno celé stáje.
Zatímco loni jste byl králem kvalifikací, letos jste vyhrál jedinou. Čím to?Naše horší výkony v kvalifikacích byly přímým důsledkem zavedení nových pravidel. Drželi jsme se taktiky vydržet co nejvíc kol po startu závodu, proto jsme už kvalifikační duely jezdili s větším množstvím paliva.
Jak vnímáte další zásahy FIA do pravidel šampionátu?Myslím, že změny v tomto ohledu mají pozitivní dopad. Když se ohlédnete za letošní sezónou, bylo se na závodech opravdu na co dívat. Věřím, že tento trend bude pokračovat i v příštím roce.
Na nový monopost bude víc času
Vaší stáji se začalo letos dařit hlavně poté, co se formule přemístila do Evropy... Ano, to je pravda. Přibrali jsme do týmu nové lidi, změnili jsme některé postupy. Od Velké ceny Rakouska jsme šli výrazně nahoru.
Za rok přestoupíte od Williamsu k McLarenu, jaká podle vás bude spolupráce horké jihoamerické krve se Seveřanem Räikkönenem?Věřím, že se budeme pohybovat na stejné profesionální úrovni jako s mým současným parťákem Ralfem Schumacherem.
Než jste se domluvil s McLarenem na budoucí spolupráci, zvažoval jste i možnost, že vyhrajete ve stáji Franka Williamse mistrovský titul? Poté by se asi neodcházelo příliš dobře...Zvažoval jsem všechna rizika. Obecně zastávám názor, že kdo neriskuje, nic nemá. Strávil jsem v týmu Williams skvělá léta, ale je třeba se posunout opět někam dál.
Příští ročník formule 1 startuje v březnu, příprava na hon za mistrovským titulem se už ale rozjíždí. Jaká bude?Nebude se příliš lišit od těch z minulých let. Hlavní rozdíl bude v tom, že dostaneme nový vůz o dvacet dnů dříve než loni. Právě z nedostatku času na seznámení s novým monopostem pramenily problémy ze začátku šampionátu. Toho se chceme letos vyvarovat.
Jaký bude nový williams FW26?O tom zatím nelze hovořit, jsme teprve na počátku vývoje.
Vyhovují moderní okruhy
Kalendář nadcházejícího ročníku MS formule 1 se rozrostl o Velké ceny na dvou nových okruzích. Naopak vypadla například Velká cena Rakouska. Není vám líto, že se už nesvezete na klasických okruzích?Vývoj nemůžete zastavit. Moderní okruhy slibují atraktivnější podívanou pro diváky, navíc jsou i bezpečnější. Mně osobně navíc moderní tratě vyhovují, umožňují většinou dynamický styl jízdy.
Váš dravý styl jízdy je vyhlášený. Jaký jste řidič v normálním provozu?Je pravda, že jsem jezdíval hodně rychle. V poslední době se ale snažím dodržovat předpisy...
...poté, co vám v květnu odebrali ve Francii řidičský průkaz za rychlou jízdu? To jste jel hodně přes 200 km/h...Francouzská policie mi řidičský průkaz neodebrala, mám kolumbijský. Je pravda, že jsem ve Francii jel o něco rychleji, ale ne zase o tolik...