Článek
Kauza tak zamíří před odvolací soud Mezinárodní automobilové federace FIA, který zasedne po závodě v Malajsii. Williams, Toyota a Brawn mohou své vozy v Melbourne i za týden v Kuala Lumpuru použít, výsledky závodů však budou do rozhodnutí FIA neoficiální a v případě uznání protestu mohou být tři postižené stáje zpětně diskvalifikovány.
Ferrari a spol. se rozhodly proti nim podat protest poté, co komisaři po čtvrtečních úvodních prohlídkách vozů dali Williamsu, Toyotě a Brawnu svolení ke startu. Obviněné týmy podle nich používají větší zadní difuzor (součást vozu, jež generuje podtlak a zajišťuje tím větší přilnavost zadní části vozu), než povolují pravidla. Trojice soupeřů údajně obešla regule, když difuzor v podstatě zdvojila upravením konstrukce zadní části vozu.
"Když jsme přijeli do Austrálie, věděli jsme, že náš difuzor je v pořádku a komisaři nám dali za pravdu," řekl Ross Brawn, majitel stejnojmenné stáje. "Naši soupeři mají plné právo nesouhlasit s názorem zástupců FIA. Komisaři ale všechno schválili, takže náš difuzor je naprosto vyhovující," dodal.
Týmy pohrozily protestem už ve středu. Podle zástupců stáje Red Bull jsou vozy Williamsu, Toyoty a Brawnu díky nepovoleným rozměrům difuzorů o pět desetin vteřiny na kolo rychlejší.
Protest původně podalo také BMW, ten však byl zamítnut ještě před zasedáním komisařů, protože byl odevzdán pozdě a nesplňoval administrativní náležitosti.
Podle ředitele Toyoty Johna Howetta jeho tým pravidla neporušil. "Studovali jsme je velmi pečlivě a jsme přesvědčeni, že jsme je neporušili," prohlásil a dodal, že protest soupeřům nijak nezazlívá. "Takový je náš sport," uvedl.