Článek
Byl logicky naštvaný, z úst mu zprvu vyletěla i ostřejší slovíčka. Když se ale Max Verstappen společně se svým závodním inženýrem podívali na data, brzy pochopili, proč Velká cena Austrálie dopadla v jeho podání tak, jak dopadla.
„Pravá zadní brzda zůstala zaseknutá. Její teplota začala stoupat, protože to bylo, jako bych jel se zataženou ruční brzdou. Proto byla jízda v některých zatáčkách divná a auto se chovalo zvláštně,“ vysvětloval.
A fiery end to Max Verstappen's race 🔥#F1 #AusGP pic.twitter.com/Gu6PWdqFTj
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
Sám přiznal, že před startem bylo všechno v pořádku. „Byl jsem spokojený se vším, co jsme udělali.“ Jenže pak zhasla červená světla, on sešlápl plyn a tušil, že je zle. „Viděl jsem, že pravá zadní brzda zůstala zaseknutá.“
Ve vedení sice zůstal, ovšem na rozdíl od prvních dvou závodů sezony si nevyjel vteřinový náskok, kterým by se uchránil v následné DRS zóně. „Ještě je brzy, ale prozkoumáme to. Nevzpomínám si, že by se mi to někdy stalo,“ řekl o problému s brzdou.
Pozdější vítěz Carlos Sainz pak v rozhovoru říkal, že byla škoda, že Verstappen musel skončit, protože mohli svést pěkný souboj o prvenství. Ovšem Verstappenův týmový kolega z Red Bullu Sergio Pérez to vidí jinak. „Dnes jsme jako tým neměli tempo. Trápili jsme se hned od začátku a viděli jsme, že Ferrari i McLaren byly krok před námi.“
Když dostal od Sky Sports doplňující otázku, jestli by Ferrari vyhrálo, i kdyby Verstappen pokračoval, odpověděl: „Stoprocentně ano!“
Mimochodem, díky tomu, že za Ferrari triumfoval Sainz, zůstal Verstappen v čele šampionátu. Kdyby totiž vítězství připadlo druhému Leclercovi, byl by teď lídrem seriálu F1 on.