Hlavní obsah

Já na bráchu, brácha na mě. Příště může mít přednost Rosberg, dušuje se Brawn

Praha

Jen o chloupek menší kontroverzi než rivalové ze stáje Red Bull vzbudil při nedělní Velké ceně Malajsie vozů formule 1 tým Mercedes. I Ross Brawn na dálku dirigoval pořadí svých jezdců, ovšem s podstatným rozdílem: Nico Rosberg se podrobil příkazu a odkroužil závěr závodu za Lewisem Hamiltonem, přestože byl rychlejší a mohl se dostat na stupně vítězů.

Foto: Edgar Su, Reuters

Gesto Lewise Hamiltona po GP Malajsie. Jako kdyby říkal: Ta trofej měla být tvoje, Nico!

Článek

Týmová režie je sice oficiálně ve formuli 1 zakázaná, tzv. doporučení, která stáje hlásí rádiem jezdcům do kokpitu, ale pravidlům neodporují. Nedělní závod v Malajsii ale opět ukázal, jak je hranice regulí tenká. Případ Mercedesu totiž vzbudil podezření, že je Hamilton protežovaný na úkor Rosberga, který Brawna opakovaně žádal o povolení předjet pomalejšího parťáka. Neúspěšně.

Brawn ale odmítá, že by Mercedes jednoho pilota zvýhodnil. „Žádal jsem po Lewisovi a Nikovi, aby drželi své pozice, a oba to respektovali. Oba ale vědí, že to funguje obousměrně. I před závodem v Sepangu jsme o tom diskutovali. Nico byl opravdu rychlý a pochopitelně je na něm znát jistá frustrace. Bylo by to ale stejné i v opačném případě," dušoval se šéf Mercedesu.

Hamilton nicméně na tiskovce po závodu přiznal, že si Rosberg pódium zasloužil. „Upřímně řečeno, myslím, že by tady místo mě měl stát Nico. Během celého závodu jel rychleji než já. Ukázal ale, že je fantastický týmový hráč," poznamenal britský jezdec.

Brawn: Nico ještě bude mít šanci

Mercedes v neděli dosáhl nejlepšího výsledku od roku 2009, kdy ještě pod jménem Brawn GP senzačně ovládl celou sezónu a Jenson Button získal v jeho barvách mistrovský titul. V posledních třech sezónách ale na elitní konkurenty ztrácel a k lepším výsledkům mu nepomohl ani comeback legendárního Michaela Schumachera.

Letos ale Brawn opět cítí šanci. „Pro Nika bylo těžké závěr závodu skousnout. Rozumím mu. Nyní ale máme konečně auto, které je konkurenceschopné, a určitě bude řada dalších příležitostí, jak se poprat o co nejlepší výsledek," poznamenal.

V Sepangu Brawn dokonce živil naději, že by Mercedes mohl bojovat i o vítězství. „Tu šanci jsme ale ztratili při posledních zastávkách v boxech. Ve třetím stintu nefungovaly pneumatiky, jak by měly, a závěr závodu byl hlavně o tom dovést oba vozy bezpečně do cíle. Navíc jsme byli na štíru s palivem. Závodní tempo totiž bylo vyšší, než jsme čekali. Proto jsme upustili od inciativy a soustředili se na zisk jistých bodů," dodal Brawn.