Článek
Pro mnoho členů týmů, kteří s Buttonem prožívali jeho vzlety a pády v této pro Hondu traumatické sezóně plné zklamání a frustrace, bylo štěstí v Maďarsku silnější, než mohli unést.
"Jsem prostě úplně dojatý," řekl šéfmechanik japonské stáje Alastair Gibson reportérce stanice ITV. "Byl to dokonalý den, kdy se nám během závodu dařily zastávky v boxech a vlastně úplně všechno. Byli jsme unešeni z toho, jak jsme to mohli s Jensonem prožívat," řekl Gibson.
Honda zažila horší časy i totální výbuchy, ale tohle byl zatím její nejšťastnější den. V momentě, kdy Button poprvé protnul cílovou pásku jako vítěz, bylo možno v boxové uličce spatřit mnoho dospělých můžu v bílých barvách Hondy, kteří neviděli přes slzy. Gibson sám připustil, že ten moment byl prošpikován silnými emocemi. "Spousta lidí nám pak po závodě volala, že jsme s mechaniky v boxech odvedli perfektní práci," řekl.
Rozhodla dokonalá týmová práce
I závodní inženýr Jensena Buttona Andrew Shovlin souhlasil s tím, že Britova vítězství bylo velkým dílem dosaženo díky úsilí celého týmu. Po sobotní výměně motoru, které Buttona poslalo o deset míst na startovním roštu zpět, bylo nedělního vítězství v závodu dosaženo především perfektně stanovenou týmovou strategií.
Ta umožnila šestadvacetiletému Buttonovi nadhánět Alonsa a dostat tak hvězdu Renaultu pod tlak. Po jeho odstoupení už pak mohl klidně kroužit po oválu a z bezpečným náskokem přivézt Hondu k prvnímu vítězství.
"Byl to nádherný den," zopakoval Shovlin nejčastěji znějící větu z boxů japonské značky. "Po výměně motoru a ztrátě deseti míst na startu jsme něco takového vůbec neočekávali. Ale Jenson jel dnes prostě bez chyby a bezchybní jsme byli i my v boxech se svými rozhodnutími," řekl Buttonův závodní inženýr.
Button ztratil vítězný závod v podobně deštivé loterii již minulý rok ve Velké ceně Belgie ve Spa, když na osychající trati přezul na suché pneumatiky příliš brzy.